Sunday, May 5, 2013

အသိဉာဏ္သည္ ဦးေႏွာက္ထဲတြင္မရွိဘဲ ဟဒယ႐ုပ္ဝတၳဳထဲ၌ သာရွိသည္

အသိဉာဏ္သည္ ဦးေႏွာက္ထဲတြင္ရွိတယ္ဆိ ုတာ ဟုတ္ရဲ့လား အသိဉာဏ္သည္ ဦးေႏွာက္ထဲတြင္မရွိဘဲ ဟဒယ႐ုပ္ဝတၳဳထဲ၌ သာရွိသည္ ဟူေသာအခ်က္ကို ဆရာေတာ္ ထင္ထင္ ရွားရွား ျပေတာ္မူပါ ဘုရား။ (ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားသူ -ပါေမာကၡ ေဂ်၊ အမ္၊ေဖာ့စတာ၊ အမ္ေအ၊ အမ္အက္(စ္)စီ၊ဘံုဘုိင္တကၠသိုလ္မွ သိပၸံပညာ ပါေမာကၡ၊) (ဆရာေတာ္က သူ၏ပုစၧာအတြက္ အေျဖကို ေဖာ္ထုတ္ရန္ ပါ ေမာကၡ ေဂ်၊ အမ္၊ ေဖာ့စတာအားေအာက္ပါေမးခြန္းကို ျပန္လွန္၍ေမးပါသည္။) ဆရာေတာ္အရွင္အရိယဓမၼ ။အသိဉာဏ္ဟာ ဦးေႏွာက္ထဲတြင္ ရွိသည္ဟူ၍ဒကာႀကီး အဘယ္ေၾကာင့္ ယူဆပါသလဲ။


ေဖာ့စတာ။ ။ယခုကမၻာမွာ ထိပ္တန္းေရာက္ေနတဲ့ ေဆးသိပ ၸအရဦးေႏွာက္ခံြကိုခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာၾကည့္ေတာ့ အသိဉာဏ္ဟာ ဦးေႏွာက္ခံြမွာ ဆံုးတဲ့ အေၾကာေတြထဲမွာ ျဖစ္ပြားတယ္လို႔ အခုိင္ အလံု ေတြ႔ရွိပါတယ္ ဆရာေတာ္။ဒီ ဦးေႏွာက္ထဲရွိတဲ့ အေၾကာ ေတြရဲ့အမ်ိဳးအမည္ကို ခဲြၾကည့္ေတာ့ ေဝဒနာေၾကာ၊ သညာေၾကာ၊ ဆႏၵေၾကာ၊သမာဓိေၾကာ၊ ေရာင္ျပန္ေၾကာ၊ပညာေၾကာ၊ ေသာတ ေၾကာ၊ ဂႏၶေၾကာ၊ရသေၾကာ၊စကၡဳေၾကာ၊ ျပန္လည္ေတြးေတာ တတ္တဲ့ အေၾကာ၊စံုစမ္းတဲ့အေၾကာ၊ဆံုးျဖတ္တဲ့အေၾကာ၊ ဖႆ ေၾကာ၊ အေတြးေၾကာ စတဲ့ အေၾကာေတြကိုေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါတင္မကေသးပါဘူး။အခု ေနာက္ဆံုးေပၚစူးစမ္းခ်က္အရ ေသ တဲ့လူေတြရဲ့ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ ေမာ္ေတာ္ကားေတြ၊မီး ရထားေတြ၊ အေဆာက္အဦေတြ အစရွိတဲ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ႐ုပ္ဝတၳဳတို႔ရဲ့ ပံုသဏၭာန္ေတြဟာ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ထားသလို ေပၚေနတာကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္ ဆရာေတာ္။ဒါေၾကာင့္ ဦးေႏွာက္ဟာ အသိဉာဏ္နဲ႔ ဆုိင္ရာ လႈပ္ရွားမႈအားလံုးသုိ ေလွာင္ရာ အခန္းျဖစ္တယ္လို႔ ေခၚ ေနၾကပါၿပီ ဆရာေတာ္။


ဆရာေတာ္။ ။ျမင္ထားတဲ့၊ၾကားထားတဲ့၊နံထားတဲ့၊ အရသာခံ ထားတဲ့၊ေတြးေတာထားတဲ့ ႐ုပ္ဝတၳဳေတြကို သိျမင္ နားလည္ ႏိုင္ တဲ့သတၱိ ဦးေႏွာက္မွာ ရွိသလား ဒကာႀကီး။


ေဖာ့စတာ။ ။ဒီအာ႐ံုေတြနဲ႔ ေတြ႔ထိတဲ့တရားေတြ သိျမင္နား လည္ႏိုင္တဲ့သတၱိ ဦးေႏွာက္မွာရွိပါတယ္ ဆရာေတာ္။


ဆရာေတာ္။ ။ဓာတ္စက္ ဓာတ္ျပားေတြက သီခ်င္းဆိုသံ၊ စကားေျပာသံေတြကိုသိုေလွာင္ထားသလား။


ေဖာ့စတာ။ ။သိုေလွာင္ထားပါတယ္ ဆရာေတာ္။


ဆရာေတာ္။ ။ဒါျဖင့္ရင္ ဓာတ္ျပားတခ်ပ္ကိုယူၿပီးဘာသီခ်င္း ကို သိုေလွာင္ထားသလဲလို႔ ေမးရင္ ဘာသီခ်င္းကို သိုေလွာင္ ထားတယ္လို႔အဲဒီ ဓာတ္ျပားက ျပန္ေျပာမွာလားဒကာႀကီး။


ေဖာ့စတာ။ ။ဓာတ္ျပားဟာ ႐ုပ္ဝတၳဳတခုမွ်သာျဖစ္ၿပီး သိျမင္နားလည္တတ္တဲ့သတၱိမရွိတဲ့အတြက္ ဘာသီခ်င္းကို သိုေလွာင္ထားတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္တဲ့သတၱိမရွိပါဘူးဆရာေတာ္။


ဆရာေတာ္။ ။ဦးေႏွာက္ သို႔မဟုတ္ ဟဒယ႐ုပ္ဝတၳဳ သို႔မဟုတ္ မ်က္စိ၊နား၊ႏွာေခါင္း၊လွ်ာ၊ ကိုယ္ခႏၶာ ဆိုတဲ့ တရားေတြဟာ လည္း႐ုပ္ဝတၳဳေတြသာ ျဖစ္ေတာ့ သိျမင္ျခင္း၊ နားလည္ျခင္းဆုိ တဲ့သတၱိ မရွိၾကဘူး။ဝိညာဏဓာတ္ ဆိုတဲ့ တရားမွသာ သိျမင္ နားလည္ျခင္းဆိုတဲ့သတၱိ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီ ဝိညာဏဓာတ္ ျဖစ္ပြားလာပံုကိုသိသာ ထင္ရွားလာေအာင္ ဦးပၪၨင္းေမးတဲ့ ေမး ခြန္းေတြကို ဒကာႀကီး ေျဖစမ္းပါဦး။


ေဖာ့စတာ။ ။မွန္ပါ့ ဆရာေတာ္။ ဆရာေတာ္။ ။ဝိညာဏဓာတ္ဟာ တေနရာတည္းမွာ ျဖစ္ႏိုင္ သလား၊ႏွစ္ေနရာမွာ ျဖစ္ႏိုင္သလား ဒကာႀကီး။


ေဖာ့စတာ။ ။ဝိညာဏဓာတ္ဟာ တေနရာတည္းမွာသာ ျဖစ္ႏိုင္ ပါတယ္ ဆရာေတာ္။


ဆရာေတာ္။ ။အၾကင္သူတဦးတေယာက္ဟာ ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္ သြားတဲ့အခါဦးေႏွာက္ထဲမွာ ဒီ ထိတ္လန္႔ တုန္လႈပ္မႈ ျဖစ္သလား။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ဟဒယ႐ုပ္ဝတၳဳထဲမွာ ျဖစ္သလား။ တကယ္လို႔ ခ်စ္ ခင္ျခင္း၊ ၾကင္နာျခင္း ဆုိတဲ့ တရားဟာ ႐ုတ္တရက္ျဖစ္ေပၚ လာမယ္ ဆိုရင္ေကာ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚလာသလား၊ ဟဒယ႐ုပ္ဝတၳဳထဲ မွာ ျဖစ္ေပၚ လာသလား။


ေဖာ့စတာ။ ။အမွန္အားျဖင့္ ဟဒယ႐ုပ္ဝတၳဳထဲမွာပဲ ျဖစ္ေပၚလာ ပါတယ္ ဆရာေတာ္။ ဆရာေတာ္။ ။တကယ္လို႔ ဝမ္းေျမာက္ရႊင္ျမဴးမႈ ျဖစ္လာျပန္ေတာ့ ေကာ ဘယ္ေနရာမွာ ျဖစ္ေပၚလာသလဲ ဒကာႀကီး။


ေဖာ့စတာ။ ။ဟဒယ႐ုပ္ဝတၳဳထဲမွာ ျဖစ္ေပၚလာတယ္လို႔ထင္ပါ တယ္ ဆရာေတာ္။


ဆရာေတာ္။ ။တခါ ေဒါသအမ်က္ ထြက္လာျပန္ေတာ့ေကာ ဘယ္ ေနရာမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ထင္သလဲ ဒကာႀကီး။ ေဖာ့စတာ။ ။ဟဒယ႐ုပ္ဝတၳဳထဲမွာပဲ ျဖစ္ပြားတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ဆရာေတာ္။


ဆရာေတာ္။ ။တကယ္လို႔ အၾကင္သူ တဦးတေယာက္ဟာ အျခား သူတဦးတေယာက္ကိုခ်စ္ခင္ၾကင္နာမိတဲ့ အခါ မွာ ငါဟာ မင္းကို ဦးေႏွာက္ထဲက ခ်စ္တယ္ လို႔ ေျပာသလား၊အသည္းႏွလံုးထဲက ခ်စ္တယ္ လို႔ ေျပာသလား။ ေဖာ့စတာ။ ။အသည္းႏွလံုးထဲကခ်စ္ခင္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္ ဆရာေတာ္။


ဆရာေတာ္။တကယ္လို႔ မုန္းျပန္ေတာ့ေကာ ဦးေႏွာက္ထဲက မုန္း တယ္လို႔ ေျပာသလား၊အသည္းႏွလံုးထဲက မုန္းတယ္ လို႔ ေျပာ သလား။ ေဖာ့စတာ။အသည္းႏွလံုးထဲက မုန္းတယ္လို႔ပဲ ေျပာပါတယ္ ဆ ရာေတာ္။


ဆရာေတာ္။ ။ကဲ အခု ဒကာႀကီးေျပာသလို ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း၊ ဝမ္းေျမာက္ျခင္း၊ေဒါသျဖစ္ျခင္းစတဲ့ တရားေတြ ဟာ အသည္း ႏွလံုးထဲမွာ ျဖစ္ပြားတယ္လို႔ဆုိရင္ ဒီတရားေတြဟာ ဦးေႏွာက္ထဲ မွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါဦးမလားဒကာႀကီး။


ေဖာ့စတာ။ ။ဆရာေတာ္ အခုလို ရွင္းလင္းေဝဖန္ျပလိုက္တဲ့ အတြက္ ဒီ ဝိညာဏ္တရားဟာ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ စတင္ျဖစ္ေပၚ တာမဟုတ္ဘဲ အသည္းႏွလံုးထဲမွာသာ စတင္ျဖစ္ပြားတယ္လို႔ တပည့္ေတာ္ သိျမင္သေဘာေပါက္ပါၿပီ ဆရာေတာ္။


ဆရာေတာ္။ ။ဒကာႀကီးဟာ ဘယ္တရားမွာမဆို အရင္းခံ အေၾကာင္းတရားႏွစ္ပါးရွိတယ္ ဆိုတဲ့ ဒိြတၱဝါဒအဘိဓမၼာ ကို လက္ခံရဲ့လား။


ေဖာ့စတာ။ ။သိပၸံပညာသည္တဦးအေနႏွင့္ ေလာကအတြင္း ရွိရွိသမွ်ေသာ သေဘာတရားတို႔တြင္အရင္းခံ အေၾကာင္းတရား ႏွစ္ပါးရွိတယ္ဆိုတဲ့ ဒိြတၱဝါဒကို တပည့္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္းႀကီ း လက္ခံပါတယ္ ဆရာေတာ္။


ဆရာေတာ္။ ။ဓာတ္ဖိုနဲ႔ဓာတ္မ၊တနည္းအားျဖင့္ ႐ုပ္တရားနဲ႔ နာမ္တရားမရွိဘဲနဲ႔ ဘာတရားမွ်မျဖစ္ပြားႏိုင္ဘူးဆုိတာကိုေကာ သေဘာတူရဲ့လား။ ေဖာ့စတာ။ ။ဒီသေဘာတရားကိုလည္း တပည့္ေတာ္ သေဘာ တူပါတယ္ ဆရာေတာ္။ ဆရာေတာ္။ ။ကဲ ဒီအခ်က္ကို သေဘာက်လက္ခံႏိုင္လို႔ရွိရင္ ဒကာႀကီးတုိ႔ရဲ့ေဆးပညာက ဒီဝိညာဏဓာတ္၊ တနည္းအားျဖင့္ အသိဉာဏ္ပညာနဲ႔ဆုိင္ရာ ႐ုပ္တရား၊ နာမ္တရားတို႔ရဲ့သေဘာ ကို ေလ့လာစူးစမ္းၿပီးအထင္အရွားရွင္းလင္းေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ၿပ ီလား။


ေဖာ့စတာ။ ။တိတိက်က် အထင္အရွား မရွင္းလင္း မေဖာ္ထုတ္ ႏိုင္ေသးပါဘူးဆရာေတာ္။


ဆရာေတာ္။ဒါျဖင့္ ဒကာႀကီးတုိ႔ေဆးပညာက နာမ္တရားနဲ႔ပတ္ သက္လို႔ တကယ္တမ္း ထိထိေရာက္ေရာက္ မေလ့လာ မစူးစမ္း ရေသးဘူးေပါ့။


ေဖာ့စတာ။တကယ္တမ္းျပည့္ျပည့္စံုစံုမေလ့လာမစူးစမ္းရ ေသး ဘူးလို႔ဘဲ ဆုိရမွာပါ ဆရာေတာ္။


ဆရာေတာ္။ဒါျဖင့္ ဒကာႀကီးတုိ႔ရဲ့ ေဆးပညာက အသိဉာဏ္ပညာ ဟာ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ စတင္ျဖစ္ပြားတယ္ဆိုတာ ဟာ မွန္းဆခ်က္ ေလာက္ပဲ ရွိေသးတာေပါ့။တိတိက်က်ဧကန္ဧက တထစ္ခ် မေျပာ ႏိုင္ေသးဘူးေပါ့။


ေဖာ့စတာ။ဒီသေဘာပဲ ဆိုက္ေနေတာ့တာေပါ့ ဆရာေတာ္။ ဆရာေတာ္။သဗၺညဳတေရႊဉာဏ္ေတာ္ကို ရရွိေတာ္မူၿပီး ရွိရွိသမွ် ေသာ တရားစုတို႔ကိုလည္းယထာဘူတက်က် သိျမင္ထားေတာ္ မူတဲ့ ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္ျမတ္ဟာ ႐ုပ္တရား၊ နာမ္တရားတို႔ကို ျဖစ္စဥ္၊ ပ်က္စဥ္ ဒီတရားႏွစ္ပါးတို႔ရဲ့ တပါးနဲ႔ တပါး ဆက္စပ္ေနပံု၊အမွီသ ဟဲျပဳေနပံု စသည္တို႔ကို အၾကြင္းမဲ့ ေဟာေတာ္မူထားခဲ့တယ္။ အဲဒီ လို ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြထဲမွာ မ်က္စိ၊နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္ခႏၶာ ဆုိတဲ့တရားေတြနဲ႔ဒီတရားေတြနဲ႔ေတြ ႔ထိ႐ိုက္ခတ္ တဲ့ အဆင္း၊အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ နဲ႔ ႐ုပ္ဝတၳဳဆိုတဲ့ တရားေတြဟာ ႐ုပ္တရားျဖစ္ၿပီးဒီတရားေတြ အခ်င္းခ်င္းေတြ႔ထိ႐ိုက္ခတ္လို႔ ေပၚ ေပါက္လာတဲ့ အသိဉာဏ္ဆိုတဲ့နာမ္တရားေတြဟာ ဟဒယအိမ္မွာ ျဖစ္ေပၚလာတယ္လို႔အတိအလင္းပါရွိတယ္။ဒီ အသိတရားဟာ ဟဒယႏွလံုးအိမ္မွာ ျဖစ္ေပၚလိုက္၊ခ်ဳပ္ၿငိမ္းလိုက္နဲ႔ အဆက္မျပတ္ ေရအလ်ဥ္ စီးသလိုျဖစ္ေနတဲ့ တရားပဲ။ ဝိပႆနာဉာဏ္နဲ႔ က်က် နန႐ႈႏိုင္မွ ဒီသဘာဝကို ျမင္ႏိုင္တယ္။ ယခင္ ဒကာႀကီးရဲ့ေမးခြန္းကို ဦးပၪၨင္း ေျဖဆိုခဲ့စဥ္က အသိပညာ ဆိုတာ လူရဲ့ခႏၶာကိုယ္အတြင္း ဘယ္အစိတ္ အပိုင္းထဲမွာမွ သို ေလွာင္ထားတာမရွိဘူး။မီးေတာက္ဟာ မီးျခစ္ဆံထဲမွာေရာ မီး ျခစ္ဘူးေပၚမွာ ကပ္ထားတဲ့ ယမ္းျပားထဲမွာပါ မရွိသလိုဘဲ အသိ ဉာဏ္ဆုိတာကလည္းမီးျခစ္ဆံနဲ႔ယမ္းျပားကို ျခစ္လိုက္မွ မီး ေတာက္ေပၚလာသလို အထက္ က ေျပာခဲ့တဲ့ မ်က္စိ၊နား၊ႏွာ ေခါင္း၊ လွ်ာ ဆိုတဲ့ တရားေတြနဲ႔ အျပင္အပမွ ႐ုပ္ဝတၳဳတို႔ရဲ့ ႐ိုက္ ခတ္မႈမွ ဟဒယဝတၳဳဆိုတဲ့ ႏွလံုးအိမ္မွာ ျဖစ္ေပၚလာရတဲ့ တရား ျဖစ္တယ္ ဒကာႀကီး။ အဲဒီေတာ့ အသိဉာဏ္ပညာဟာ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ ျဖစ္ပြားလာရ တဲ့ တရားမဟုတ္ဘဲ ဟဒယ႐ုပ္ဝတၳဳဆုိတဲ့ ႏွလံုးအိမ္ထဲ မွာသာ ျဖစ္ပြားလာရတယ္ ဆုိတဲ့အခ်က္ကို ဒကာႀကီးသေဘာေပါက္ လက္ခံႏိုင္ၿပီလား။


ေဖာ့စတာ။ဆရာေတာ္ ယခု ရွင္းလင္းေျပာျပေတာ္မူလုိက္တဲ့ အတြက္ အသိဉာဏ္ပညာဟာ ဦးေႏွာက္ထဲမွာ စတင္ျဖစ္ေပၚ လာရတယ္ဆိုတဲ့ မွန္းဆခ်က္ကို တပည့္ေတာ္ ပယ္ႏိုင္ၿပီးအ သိဉာဏ္ပညာဟာ ဆရာေတာ္အမိန္႔ရွိေတာ္ မူတဲ့အတိုင္း ဟဒယဝတၳဳထဲမွာ ျဖစ္ပြားရတယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ကို သေဘာ ေပါက္ပါၿပီ။ဒီျပႆနာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ တပည့္ေတာ္တုိ႔အား ယခုလို ရွင္းလင္းေဟာျပေတာ္မူတဲ့အတြက္ ပရိႆတ္ရဲ့ ကိုယ္စား ေက်းဇူးတင္လွပါတယ္ ဆရာေတာ္။


ဤတြင္ ပရိႆတ္က သာဓုအႏုေမာဒနာ ေခၚၾကေလသည္။ (ေျဖဆိုသူ -ဆရာေတာ္ အရွင္အရိယဓမၼ)


No comments:

Post a Comment