Thursday, November 28, 2013

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမိန္႔ေတာ္မူပံုႏွင့္မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမိန္႔ေတာ္မူပံု

ိုမိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမိန္႔ေတာ္မူပံု ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


အေမးပုစာၦ =... ဒီမဂၢ၀ီထိမွာဒီမဂ္ၿပီးေတာ့ ဖိုလ္,ဖိုလ္ ႏွစ္ႀကိမ္, သံုးႀကိမ္ ပစၥဳပၸန္ဖိုလ္၊ မဂ္ပါဖိုလ္- ၃ခုသာ ရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီတရားရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက အဲဒီလိုျဖစ္သြားလိုက္တာ၊ တစ္ခါထဲ ေမ့သြားလိုက္တာ ဘယ္ႏွစ္နာရီရွိမွန္းေတာင္ မသိပါဘူး၊ အဲဒါ နာရီၾကည့္လိုက္ေတာ့မွ သံုးနာရီ ထိုးတယ္၊ ေလးနာရီထိုးတယ္ဆိုတဲ့ဟာ မဂၢ၀ီထိနဲ႔မကိုက္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။


မဂၢ၀ီထိဆိုတာ


အေျဖ=မကိုက္ဘူး၊ မဂၢ၀ီထိဆိုတာသည္ ဒီစိတ္ေတြ အကုန္ခ်ဳပ္သြားတာ (တင္ပါ့) စိတ္နဲ႔သဟဇာတ ျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္လည္းခ်ဳပ္ပါတယ္။ (တင္ပါ့)ဒါျဖင့္ တိုတုိေျပာၾကပါစုိ႔ဖႆ, ေ၀ဒနာဆိုတာ ႐ုပ္နာမ္ေတြ အာ႐ံုနာမ္႐ုပ္ေတ ြဟာ အကုန္ခ်ဳပ္တယ္။ ဘာသစၥာတံုးလုိ႔ေမးေတာ့ ဒုကၡသစၥာ၊ ဒီမွာျမင္တဲ့အတိ ုင္းဒုကၡသစၥာေတြ ခ်ဳပ္သြားေတာ့ကိ ုဒုကၡ၏ခ်ဳပ္ရာ ဒီေနရာ အစားထိုးလာတာ နိဗၺာန္ေပၚလာတယ္ ။ နိဗၺာန္ကိုေရွးဦးစြာ ျမင္တာကေဂါၾတဘူ၊ ေနာက္က်ေတာ့ ေဂါၾတဘူခ်ဳပ္သြားေတာ့ နိဗၺာန္ကို မဂ္ကျမင္တယ္၊ ေနာက္က်ေတာ့ ဖုိလ္ကျမင္တယ္။ ေနာက္က်ေတာ့ ဘ၀ေတြက်ေတာ့မျမင္ေတာ့ပါဘူး။ (တင္ပါ့) ဘ၀င္ေတြက်ေတာ့ကံ,ကမၼနိမိတ္ကို အာ႐ံုျပဳပါတယ္ (တင္ပါ့) ေနာက္ပစၥေ၀ကၡဏာ ေဇာျပန္လာလုိ႔ရွိရင္ျမင္ျပန္ပါတယ္၊ နိဗၺာန္ကို။ အဲဒီေတာ့နိဗၺာန္အာ႐ံုနဲ႔ အာရမၼဏိကနဲ႔ မခြဲရဘူး။ ခြဲရင္ဒီဥစၥာသည္ မဂ္ဆိုက္၊ ဖိုလ္ဆိုက္လုိ႔မယူပါ နဲ႔၊ အာ႐ံုအာရမၼဏိကဘယ္ေတာ့မွမထိေစနဲ႔၊ ထိရင္ေသသြားမယ္၊ (တင္ပါ့) ဆိတ္ရင္ေသသြားမယ ္ (တင္ပါ့ဘုရား) ဒါ အေသျဖစ္သြားမယ္။


အိပ္ေပ်ာ္ေနတာနဲ႔အတူတူပဲ


တကယ္လုိ႔သူသည္ တစ္နာရီ၊ ႏွစ္နာရီၾကာတယ္ဆိုတာ ကိုယ့္ဘ၀င္စိတ္ေတြ သူျဖစ္တာသာ ဆိုတာ နိဗၺာန္ကို ျမင္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ဘ၀င္သည္ နိဗၺာန္ကို မျမင္ႏိုင္ မဂ္နဲ႔ ဖိုလ္သာ၊ ေဂါၾတဘူရယ္၊ မဂ္ရယ္ ဖိုလ္ရယ္ ဒါသာ နိဗၺာန္ျမင္ႏိုင္တယ္၊ ပစၥေ၀ကၡဏာ ေနာက္ကလာရင္ ျမင္ႏိုင္တယ္က်န္တဲ့ ဘ၀င္စိတ္ေတြလာေန တာ သူ နိဗၺာန္ကိုအာ႐ံုျပဳေနတာ မဟုတ္ဘူး။ အိပ္ေပ်ာ္ေနတာနဲ႔အတူတူ၊ ရွင္းၿပီလား(ရွင္းပါၿပီ)။


နိဗၺာန္မသိတဲ့အခ်ိန္မရွိ


ဒါျဖင့္ နိဗၺာနံ ေဂါၾတဘုႆ၊ အာရမၼဏ ပစၥေယန ပစၥေယာ၊ နိဗၺာနံမဂၢႆ အာရမၼဏ ပစၥေယန ပစၥေယာ၊ နိဗၺာနံဖလႆ အာရမၼဏ ပစၥေယန ပစၥေယာ၊ နိဗၺာနံ ပစၥေ၀ကၡဏႆ အာရမၼဏ ပစၥေယန ပစၥေယာဟု ေဟာေသာေၾကာင့္ အာ႐ံု အာရမၼဏိက တြဲလ်က္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဘယ္အခ်ိန္ကာလမွ နိဗၺာန္ကိုမသိတဲ့အခ်ိန္မရွိ မသိတဲ့အခ်ိန္ ရွိရင္ဘ၀င္။ မွန္သြားၿပီဆိုေတာ့ တစ္နာရီႏွစ္နာရီ မဟုတ္ေတာ့ဘူး အၿမဲသိေနတာ တစ္ခုခ်ဳပ္ၿပီးတစ္ခုကသိလိုက္၊ တစ္ခုခ်ဳပ္ၿပီး တစ္ခုကသိလိုက္၊ ဒါမွအမွန္ ဒါပ႒ာန္းပါဠိေတာ္၊ ေပၚၿပီလား… (ေပၚပါၿပီ) ေၾကေကာေၾကၾကၿပီလား… (ေၾကပါၿပီ)။


သူေျပာတာမွားတယ္


ဒါျဖင့္ က်ဳပ္တုိ႔ဟာ နိဗၺာန္အာ႐ံုျပဳလိုက္တာ ေနာက္မွ ထၾကည့္ေတာ့ တစ္နာရီေလာက္ရွိတယ္လုိ႔ သူေျပာတာသည္ မွားတယ္၊ မွားေတာ့ဘယ့္ႏွယ္ေၾကာင့္ မွားသလဲ... နိဗၺာနံ ေဂါၾတဘုႆဆိုတာ တစ္ႀကိမ္ပဲရွိတယ္၊ နိဗၺာနံမဂၢႆေကာ တစ္ႀကိမ္ပဲရွိတယ္၊ နိဗၺာနံဖလႆ ႏွစ္ႀကိမ္သံုးႀကိမ္ ထားပါတယ္၊ အဲဒီေနာက္မွာ ဘ၀င္ေတြ႕လာေတာ့န ိဗၺာန္မျမင္ပါဘူး။ ေနာက္က်မွျပန္ဆင္ျခင္တယ္ ငါခုနကဟာ ဘာပါလိမ့္မတံုးျပန္ဆင္ျခင္ျပန္ ေတာ့လည္း ပစၥေ၀ကၡဏံ နိဗၺာနံ ပစၥေ၀ကၡဏႆ၊ (တင္ပါ့) အလယ္ၾကားဟာ အလကား၊ အလယ္ၾကား မသိတာ အလကားပဲ၊ ဘ၀င္ျဖစ္ေနတယ္ ရွင္းၿပီလား (ရွင္းပါၿပီဘုရား)။


ေရအိုးတစ္ေထာင္န ဲ႔ေလာင္းသလိုဆိုတာ


ဒါျဖင့္ရင္ တစ္ကိုယ္လံုးေအး သြားတာပဲလုိ႔ဆိုေတာ့ ဘုန္းႀကီးကရွင္းျပပါမယ္ အဲဒါ ဘုရားက ဥပရိပဏၰသပါဠိေတာ ္မွာ မပါဘဲနဲ႔အ႒ကထာဆရာက ဖြင့္တယ္(မွန္ပါ) အ႒ကထာဆရာကဘာတုန္း ဆိုေတာ့ သီတဃဋသဟႆံ အာသိဥၥမာနံ ၀ိယေဟာတိ၊ ေရအိုးတစ္ေထာင္န ဲ႔ေလာင္းသလို ေအးသြားတတ္တယ္၊ ဥပမာျပတာ၊ တကယ္ေအးတာမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါကိုသူတုိ႔က တကယ္ေအးယူတယ္၊ အာသိဥၥ မာနံ၀ိယဆိုတာ ဥပမာ၊ ေရအိုး (၁၀၀၀) နဲ႔ပူေနတဲ့အခါ ေနပူထဲက လာၿပီးေတာ့ေနတဲ့အခါ အင္မတန္ အေအးေတာင့္တ, ေနေတာ့ဖ်တ္ဆို ညဥ့္သိပ္ေရ ေရအိုးတစ္ေထာင္န ဲ႔ေလာင္းၿပီး ခ်ိဳးလိုက္ေတာ့ ဒီလိုေအးဘိသကဲ့သုိ႔ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ မဂ္ဆိုက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားအဲဒါ အ႒ကထာ ဆရာကဖြင့္တာ၊ ပါဠိေတာ္က ေအးတယ္လုိ႔မလာဘူး။ (တင္ပါ့) အဲဒါ ေအးတယ္လုိ႔ယူေနၾကတာ။


ပါဠိေတာ္ႏွင့္အ႒ကထာခြဲမွတ္ပါ


အာသိဥၥမာနံ၀ိယ ေအးသကဲ့သုိ႔ျဖစ္ပါတယ္၊ တကယ္ေအးတာလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ဘူး ကိေလသာေတြ မရွိတာဆိုတာ ေပၚၿပီလား (ေပၚပါၿပီ) ကိေလသာ မရွိတာဆိုတာ ေပၚၿပီလား(ေပၚပါၿပီ) ကိေလသာ မရွိတာကိုဆိုတာပါတဲ့ အဲဒါ သမၼာဒိ႒ိ သုတ္မွာလာတယ္ဒီဥစၥာ အ႒ကထာမွာလာတာ ပါဠိေတာ္မွာ မပါဘူး၊ အဲဒီေတာ့ ပါဠိေတာ္နဲ႔ အ႒ကထာခြဲမွတ္။ ကဲ - ဒါျဖင့္ဘယ္လိုေအးမည္လဲဘ ုရားလို႔ေမးေတာ့ ပဋိသမၻိဒါမဂ္ကဟဒယသုသီတလမဂၢဒႆေ န န သႏၲပေ႒ာ၊ ပဋိသမၻိဒါမဂ္ကဒါလဲအ႒ကထာပဲ ဟဒယသုသီတလ မဂၢဒႆေနန ႏွလံုး၌ ၿငိမ္းေအးျခင္း လကၡဏာရွိေသာ မဂၢသစၥာ ေရာက္မွသာလွ်င္ သႏၲာပေ႒ - ကိေလသာ အပူၿငိမ္းေအးသည္ ေဟာတိ -ျဖစ္၏။


အပူမီးၿငိမ္းတာကိုဆိုတာပါ


မဂ္ေပၚမွ ၀မ္းထဲကကိေလသာ အပူမီးၿငိမ္းတယ္ လုိ႔ဆိုတာ ေပၚၿပီလား(ေပၚပါၿပီ) မဂ္ေပၚလာလုိ႔ ရွိရင္ ကိေလသာ အပူမီးၿငိမ္းတာ ဒါကိုဆိုတာပါ ေအးတယ္လုိ႔ဆိုတာ မဟုတ္ဘူးကိေလသာ အပူမီးၿငိမ္းသြားၿပီးေတာ့ၿငိမ္းတာမွ နိဗၺာန္ ခႏၶာကိုယ္ေအးတာ မဆိုလိုဘူး။ မဆိုလုိပါဘူးတဲ့... ခႏၶာကိုယ္ေအးလုိ ႔ရွိရင္ ေသြးဆုတ္သြားမွာေပါ့(တင္ပါ့) မဟုတ္ဘူးလား (ဟုတ္ပါတယ္)။


ကိေလသာဟာနာမ္ဓမၼ


ဒီအေအးကိုဆိုတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ကိေလသာအပူမီးၿငိ မ္းသြားတာကိုဆိုတာ... ကိေလသာဟာ နာမ္ဓမၼပါပဲ.... နာမ္ဓမၼပင္ ျဖစ္လင့္ကစား မဂ္စိတ္တုိ႔လို ၿငိမ္ၿငိမ္ဆိတ္ဆိတ္က မရွိဘူး။ ပူပူေလာင္ေလာင္ရ ွိတယ္၊ ပ်ာယာခတ္တယ္၊ ဒီပ်ာယာခတ္တဲ့ စိတ္ေတြ ေပ်ာက္သြားတာကိုဆိုတယ္။ ပ်ာယာခတ္တာကို ၿငိမ္းသြားတယ္ဆိုတာပါ ၿငိမ္းတာပါ ေအးတယ္လုိ႔ ယူပစ္လိုက္လုိ႔စင္စစ္ေတာ့ ကိေလသာၿငိမ္းတာ၊ ေပၚၿပီလား(တင္ပါ့)တကယ္ ေအးတာမဟုတ္ဘူး ကိေလသာၿငိမ္းတာ။ တကယ္ေအးရင္ျဖင့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔ (ဂတ္(စ္)) ေတြ ဘာေတြ လႊတ္ရဦးမွာေပါ့ (တင္ပါ့)ဥပမာျပတာ၊ ဒါကို အဟုတ္ေအးတယ္ ယူပစ္လိုက္ပါတယ္ ။ ယခုခင္ဗ်ားတုိ႔က ခင္ဗ်ားတုိ႔ ၾကားဖူးတာကအဲဒီလို မေအးပါ ဘူး၊ ကိေလသာ မရွိလုိ႔ကိေလသာက နဂိုက ငါဘုရားကေဟာထားတာ အပူဓာတ္၊ မဂ္က အေအးဓာတ္က မဂ္ဆိုက္လာလုိ႔ရ ွိရင္ကိေလသာ အပူေပ်ာက္တယ္လုိ႔ေဟာတာ ရွင္းၿပီလား(ရွင္းပါၿပီ)။ ဒါျဖင့္ တစ္ကိုယ္လံုး ေအးသြားတာကို ဆိုလုိ႔ရပါမည္လာ းမရဘူးတဲ့၊ သုိ႔ေသာ္လည္းတစ္ခုစဥ္းစား ပါလုိ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ကို သတိေပးလိုက္တယ္။ ပူတာကို ပူမွန္းသိတဲ့ပုဂၢိဳလ္မွ ေအးတာ ေအးမွန္းသိတယ္(တင္ပါ ဘုရား) ကိေလသာက ပူေနတာ။


ၿငိမ္းမႈနဲ႔ေအးမ ႈတျခားစီ


ခင္ဗ်ားတုိ႔က အစုိးရအလုပ္လုပ္ တယ္၊ ဥပမာ -ေမာင္သက္ေမာင္ကလည္း အေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္တယ္၊ အစရွိသည္တုိ႔ကို လုပ္ေနေတာ့၀မ္းထဲမွာ ႐ႈပ္ေပြေနတာပဲ၊ ဂနာမၿငိမ္ဘူး အဲဒီဂနာမၿငိမ္တာေတြ ေပ်ာက္တာကို ေအးတယ္လုိ႔ဆိုတာပါ၊ ကိေလသာၿငိမ္းတာကိုေအးတယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္၊ ၿငိမ္းမႈနဲ႔ေအးမႈဟာ တျခားစီ၊ ၿငိမ္းမႈကၿငိမ္း မႈ၊ ေအးမႈက သီတေတေဇာ၊ ၿငိမ္းမႈက မဂ္၊ မဂ္ေၾကာင့္ ကိေလသာၿငိမ္းသြားတာ၊ သေဘာပါၿပီလား၊ ဒါျဖင့္ အေျဖၿပီးေရာေပါ့ ၊ (တင္ပါ့ဘုရား)။


အေမးပုစာၦ =ေနာက္ဆံုးေလွ်ာက ္လိုတာက-ဒီမဂ္ရၿပီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ တပည့္ေတာ္တုိ႔လိ သာမန္လူ အေနနဲ႔ စားေသာက္ေနထိုင္ တဲ့အခါၾကေတာ့ ဒိ႒ိႀကီးတန္းလန္းႀကီးနဲ႔ပါေနတာေပါ့ဘုရား မဂ္ရၿပီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ သူလည္း စားေသာက္ေနလုိ႔ရွိရင္မဆင္ျခင္လုိ႔ရွိ ရင္ တပည့္ေတာ္တုိ႔နဲ႔မထူးဘူးလုိ႔ ဒီလို ေအာက္ေမ့ပါတယ္။


ေရာဂါေပ်ာက္ၿပီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္


အေျဖ=ဒါကဒီလိုေရာဂါ မေပ်ာက္ေသးတဲ့ပုဂၢိဳလ္က မတည့္တာ စားတာတစ္မ်ိဳး၊ ေရာဂါေပ်ာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က မတည့္တာ စားတာ တစ္မ်ိဳးဒီလို ထူးျခားပါတယ္။ ေရာဂါေပ်ာက္ၿပီးသားပုဂၢိဳလ္က မတည့္တာစားတာ သူ႕မွာ အစာေၾကတယ္၊ ဟိုမေပ်ာက္ေသးတဲ့ပုဂၢိဳလ္က ေရာဂါထ,တယ္၊ ဒီလိုကြာသြားပါတယ္၊ သူ႕မွာ ဒိ႒ိျပဳတ္ၿပီးသားပါ၊ သမုေစၧဒပယ္ၿပီးသ ားပါ၊ ဒီလိုကြာသြားပါတယ္၊ သေဘာပါၿပီလား။ ဒိ႒ိ, ၀ိစိကိစာၦ, သီလဗၺတ ပရာမာသလို ပယ္ၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္၊ ေနပံု ထိုင္ပံုက ခ်ိဳ (ဂ်ိဳ) မေပါက္ပါ ဘူး၊ သို႔ေသာ္ ခင္ဗ်ားေနာက္ ဘုန္းႀကီးအေၾကာင္းညီညြတ္ရင္ ေသာတာပန္မွာ ေပၚတဲ့(၇) စိတ္ကိုက်ဳပ္အထက္ကေနၿပီ းေတာ့ ေရးေပးပါဦးမယ္


(တင္ပါ့ဘုရား)။


-----------------------------


မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမိန္႔ေတာ္မူပံု ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


နိဗၺာန္အာရုံသုိ႔ကူးသြားပုံ


ဤသုိ႔တက္လုိက္ က်လုိက္နဲ႔ ျဖစ္ေနေသာ ၀ိပသနာဉာဏ္ သည္ ပင္လယ္ကူးသေဘာၤမွ လႊတ္လုိက္ေသာ ငွက္ႏွင့္တူ၏။ တူပုံကားေရွးေခတ္ ကာလကပင္လယ္ခရီးသည္တုိ႔သည္ ကမ္းစကၽြန္း နီးရာအရပ္ကုိ မမွန္းဆ ႏုိင္ေသာအခါ၌ အသင့္ ယူေဆာင္ခဲ့ေသာ က်ီးငွက္ကုိ လႊတ္လုိက္၍ စူးစမ္းၾက သတဲ့။ ထုိငွက္သည္ သေဘာၤမွ ပ်ံသြား၍ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ၌ ကမ္းစကုိ ရွာသတဲ့။ ကမ္းကုိ မေတြ႔ရ ေသးလ်င္သေဘာၤသုိ႔သာ ျပန္၍ ျပန္၍ နားရသတဲ့။ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳလ် က္ မဂ္ဉာဏ္ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ဉာဏ္အားမျပည့္ေသး၍ တဖန္ က်ဲက်ဲသြားျခင္းသည္ ကမ္းစကုိ မေတြ႔ရေသာ ထုိငွက္၏ သေဘာၤကုိ ျပန္ျပန္ ကပ္နားျခင္းနွင့ ္တူ၏။ ကမ္းအရပ္ကုိ ျမင္လ်င္ကား ထုိငွက္သည္ သေဘာၤဆီသုိ႔ မျပန္လာ ေတာ့ဘဲထုိကမ္းဆီ သုိ႔သာလ်င္ တဟုန္တည္းပ်ံသြားသတဲ့။ ဤအတူပင္ ဤမွတ္သိမႈ၀ိပႆနာ ဉာဏ္သည္လည္း ကၠေျႏၵငါးပါး ရင့္သန္ေသာ ခဏ၌ အမွတ္ အထူး ေကာင္းေနစဥ္ အတြင္းမွာပင္ တစ္ၾကိမ္ထက္ တစ္ၾကိမ္ သာ၍ သြက္လက္ ရွင္းလင္းစြာ အနည္းဆုံးသုံးေလးခါမွ် သိျမင္ျပီးလ်င္ထိမႈသိမႈ ၾကားမႈ ျမင္မွႈစားမွႈနံမႈ စေသာ ဤသခၤါရ ၆ မ်ိဳးတုိ႔တြင္(ေတြ႔ၾကဳံ လြယ္ရာကုိ ေရွးထား၍ စဥ္သည္) ထုိခဏ၌ ထင္ရွားျဖစ္ပ်က္ေသာ သခၤါရ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကုိ မွတ္သိျပီး သည္ႏွင့္တစ္ျပဳိင္နက္ မွတ္တဲ့ အာရုံနွင့္ မွတ္သိမႈ ဟူေသာ သခၤါရ အလုံးစုံ ကင္းျပတ္ ခ်ဳပ္ျငိမ္းေသာ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ ေတြ႔ျမင္လ်က္ မဂ္ဖုိလ္ အဆင့္သုိ႔ သာလွ်င္ ဆုိက္ေရာက္သြား ေလေတာ့၏။


ဤသုိ႔ဆုိက္ေရာက္သြားေသာ သူအားဆုိက္ေရာက္ ခါနီးတြင္ ေရွးအဖုိ႔ကတစ္ၾကိမ္ထက္ တစ္ၾကိမ္ သြက္လက္ ေကာင္းမြန္ေသာ မွတ္ခ်က္မ်ားလည္ း ေကာင္းစြာ ထင္ရွားေပ၏။ ေနာက္ဆုံး မွတ္ခ်က္၏ အျခားမဲ့၌ သခၤါရ အာရုံအလုံးစုံကုိ စြန္႔လႊတ္ျပီးလ် င္ သခၤါရ ကင္းျပတ္ ခ်ဳပ္ျငိမ္းေသာ နိဗၺာန္အာရုံသုိ႔ ကူးေျပာင္း သြားပုံလဲေကာင္းစြာထင္ရွာ း၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ထုိသုိ႔ေရာက္ျပီးေသာ သူတုိ႔သည္ ဤသို႔ေျပာျပတတ္ကုန္၏။ “အာရုံနဲ႔အမွတ္ေတြ အကုန္လုံးတိကနဲ ျပတ္ျပီးရပ္စဲသြားသည္" ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ "အာရုံနဲ႔အမွတ္ေတြအကုန္လုံး ျပဳတ္က်သြားသည္” ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ “ဆြဲကုိင္ထားရာမွလြတ္က် သြားသလုိပင္ အာရုံႏွင့္ အမွတ္ေတြမွကၽြတ္လြတ္သြားသည္” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ “အာရုံနဲ႔ အမွတ္ေတြ ခ်ဳပ္ျပတ္သြားပုံကမီးေတာက္ကေလးျငိမ္းသြားသလုိပ င္ သိပ္လ်င္ျမန္တာပ ဲ” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ “အေမွာင္ထဲမွ အလင္းထဲသုိ႔ရုတ္တရက္ ေရာက္သြားသလုိပင္အာရုံႏွင့္အမွတ္ေတြမွ လြတ္သြားသည္” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊’အရွူပ္ထဲမွ အရွင္းထဲသုိ႔ ျဖဳတ္ကနဲေရာက္သြားသလုိပင ္အာရုံႏွင့္ အမွတ္ေတြမွလြတ္ထြက္သြားသည္” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ “ေရထဲမွာ ျမဳပ္သြားသလုိပင အာရုံေရာ မွတ္စိတ္ေရာ ျမဳပ္သြားသည္” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ “ေျပးလာေသာ သူကုိ ဆီး၍ တြန္းလုိက္သလုိပင္ အာရုံႏွင့္ အမွတ္ ရပ္တန္႔ သြားသည္” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ “အာရုံေရာ မွတ္စိတ္ေရာ ေပ်ာက္သြားသည္” ဟူ၍ လည္းေကာင္း ဤသုိ႔စသည္ျဖင့္ေျပာျပတတ္ၾကေပသည ္။


သခၤါရ ခ်ဳပ္ျငိမ္းတဲ့ သေဘာကုိ မ်က္ေမွာက္ေတြ႔ရေသာ ထုိအခ်ိန္ ကာလ သည္လည္းမၾကာျမင့္လွေခ်။ တစ္ၾကိမ္တည္းေသာ မွတ္သိမႈ၏ ကာလကဲ့သုိ႔ တစ္ခဏ ကေလးမွ်သာတည္း။ ထုိ႔ေနာင္ ထုိသုိ႔ ျဖစ္ပုံကုိ ျပန္၍ ဆင္ျခင္မိ၏။ အာရုံႏွင့္ အမွတ္ေတြ ခ်ဳပ္ကင္းလ်က္ ျငိမ္းသြားတာဟာ တရားထူးပဲ ဟူ၍ ျဖစ္ေစ၊ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ ပဲ ဟူ၍ျဖစ္ေစ၊ ဆင္ျခင္မိ၏။ အခ်ိဳ႕ေသာ သုတရွိသူ သည္ကား သခၤါရ ခ်ဳပ္ကင္းလ်က္ ျငိမ္းတဲ့သေဘာက နိဗၺာန္ပဲ၊ ျငိမ္းရာသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္လ်က္ မ်က္ေမွာက္သိတာကမဂ္ဖုိလ္ပဲ၊ ငါသည္ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ေတြ႔ရ ျပီ၊ ေသာတပတၱိမဂ္ဖုိလ္ရျပီ ဟုဆင္ျခင္မိ၏။


ဤသုိ႔ေသာ ဆင္ျခင္မႈမွာ သခၤါရ ခ်ဳပ္ျငိမ္းမႈသု ဆုိက္ေရာက္ပုံကုိ နာၾကားမွတ္သားဖူးေသာ သူအား က်န ျပည့္စုံစြာ ျဖစ္တတ္၏။ ထုိ႔ျပင္ပယ္ျပီး ကင္းျပီးေသာ ကိေလသာ၊ မပယ္ရေသး မကင္းေသးေသာ ကိေလသာတုိ႔ ကုိလည္းအခ်ဳိ႕ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ ဆင္ျခင္တတ္ေသး၏။ ဆင္ျခင္ျပီးလွ်င ျဖစ္ဆဲကုိယ္စိတ္အမူအရာမ်ားကုိ မွတ္ျမဲပင္ မွတ္ျပန္၏။ ထုိအခါ၌ ရုပ္နာမ္ အျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းျဖစ္လ်က္ ထင္ေပၚ၏။ အစႏွင့္အဆုံး အျဖစ္ႏွင့္ အပ်က္ နွစ္ပါးလုံးပင္ ပီပီသသ ထင္ရွား၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အမွတ္က်ဲသြားသည္ေလွ်ာက် သြားသည္ ဟုထင္ရ၏။ အမွန္အားျဖင့္လည ္းဥဒယဗၺယ ဉာဏ္သုိ႔ ျပန္ေရာက္ ေနျပီျဖစ္၍ ေလ်ာက်သည္ မွန္ေပ၏။ ထုိဉာဏ္သည္ ဥဒယဗၺယဥာဏ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အလင္းေရာင္ႏွင့္ ပုံသ႑ာန္ အာရုံမ်ားကုိလည္း ေတြ႔ရတတ္၏။ အခ်ိဳ႔မွာ ဒုကၡ ေ၀ဒနာ ကေလးမ်ား ကုိလည္း တစ္ခဏမွ် ေတြ႔ရတတ္၏။ အမ်ား အားျဖင့္ကားအလြန္ၾကည္လင္ေသာ စိတ္မ်ား အဆက္ဆက္ ျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိတတ္၏။ ထုိအခါမွာ ဟင္းလင္းျပင္၌ စိတ္တကုိယ္တည္း တည္ေနရသလုိပင္ ဟာတာ ရွင္းတင္းၾကီးျဖစ္လ်က္ အလြန္ခ်မ္းသာ၏။ အလြန္ေနေကာင္း၏။ ထုိစိတ္ မ်ားကုိလည္း မမွတ္ႏုိင္။ မွတ္ေသာ္လည္းပိုင္းပုိင္းျခာ းျခား မသိႏုိင္၊ တျခားကုိလည္း စိတ္မကူးလုိ၊ စိတ္ကူး၍လည္း မျဖစ္ႏုိင္ဘဲၾကည္လင္ ခ်မ္းသာ လ်က္သာ ရွိတတ္သည္။ ၾကည္လင္ေသာ ထုိစိတ္မ်ား အားနည္းသြားေသာ အခါ၌ ဆက္၍ မွတ္လ်င္ အျဖစ္အပ်က္ကုိ ရွင္းလင္းစြာ သိ၏။ အတန္ၾကာလွ်င္ အသိမ္ေမြ႔ဆုံးအေကာင္းဆုံးမွတ္သိမႈသုိ႔ တဖန္ ျပန္၍ေရာက္တတ္၏။ ထုိအခါမွာ ဉာဏ္အားေကာင္းလွ ်င္ သခၤါရျငိမ္းတဲ့သေဘာသုိ႔ ေရွးကလုိပင္ ဆုိက္ေရာက္သြား တတ္၏။ သမာဓိဉာဏ္ ထက္သန္လွ်င္ဤနည္းျဖင့္ ခဏခဏလည္း ဆုိက္ေရာက္တတ္၏။ ယခုကာလ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ ပထမ မဂ္ဖုိလ္ကုိရရန္သာ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိေသာေၾကာင့္ေရာက္ျပီးေသာ ပထမဖုိလ္သုိ႔သာလ ွ်င္ ထပ္ကာထပ္ကာ ေရာက္ျခင္းေပတည္ း။ ဤသည္ကား ေသာတာပတၱိဖုိလ္သုိ႔ေရာက္ျပီးသည့္ တုိင္ေအာင္ အားထုတ္ပုံမွတ္စဥ္ႏွင့္ ဉာဏ္ျဖင့္ေတြ႔ျမင္ပုံေပတည ္း။


(မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရား ၏ ၀ိပႆနာ ရွုနည္းက်မ္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္စာမ်က္ႏွာ ၂၇ မွေကာက္ႏုတ္ပါသည္။ )


No comments:

Post a Comment