Friday, April 19, 2013

စာသင္ေက်ာင္းက ကယ္ႏိုင္ပါ့မလား- ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ စံတန္ဖိုးေတြ ျမွင့္တင္ျခင္း

စာသင္ေက်ာင္းက ကယ္ႏိုင္ပါ့မလား- ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ စံတန္ဖိုးေတြ ျမွင့္တင္ျခင္း


ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားစဥ္းစားေတြးေခၚျခင္းကဲ့သို႔ပင္ ဘ၀ႏွင့္ တသားတည္း ရွိေစရန္ေက်ာင္ းသားမ်ားအေနျဖင့္ စံတန္ဖိုးမ်ားႏွင့္ ဒီမုိကေရစီ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ကိုကိုယ္တိုင္ ၾကံဳေတြ႔ႏုိင္ခြင့္မ်ားရရွိေစသင့္ ပါသည္။


လူမႈ အဖြဲ႔အစည္းငယ္တစ္ခုအေနျဖင့္ သတ္မွတ္ႏိုင္သည့္ စာသင္ေက်ာင္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားစြာထဲမွ အဓိက တစ္ခုမွာ လူသား စံတန္ဖိုးမ်ားကိုလက္ဆင့္ကမ္း သင္ၾကားေပးရန္ျဖ စ္ပါ၏။ေကာင္းမြန္ေသာ စံတန္ဖိုးမ်ားမွာရပ္ရြာ၊ လူအဖြဲ႔အစည္း၏စည္ပင္ သာယာျခင္း၊ စည္းလံုး ညီညြတ္ျခင္းႏွင့္မွီတင္းေနထုိင္ၾကသူ ျပည္သူမ်ားအၾကား သဟဇာတျဖစ္ျခင္းတို႔အတြက္ ေသာ့ခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။


မ်ဳိးဆက္မ်ားအတြက္ “ေကာင္းရာတု၍၊ ေကာင္းမႈျမတ္ႏိုး၊ ေကာင္းေအာင္ၾကိဳး၍၊ ေကာင္းက်ဳိးကုိယ္၌တည္ေစမင္း၊” ဟူေသာ ေလာကသာရပ်ဳိ႕လာ အဆံုးအမအတိုင္း ယဥ္ေက်းမႈတြင္းတည္ရွိေနေသာ လိုလားအပ္သည့္ ေကာင္းျမတ္ ေသာ စံတန္ဖိုးမ်ားကိုလက္ဆင့္ကမ္းေပရန္ ေက်ာင္းပညာေရးတြင္ တာ၀န္ရွိျပန္ပါသည္။တစ္ဆက္ တည္းမွာပင္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ရပ္ရြာ၊လူ႔အဖြဲ႔ အစည္းအတြင္း လက္ခံက်င့္သံုးေနသည့္ စံတန္ဖိုးမ်ားကိုေ၀ဘန္စစ္ေၾကာ တတ္ေစ ရန္၊ ေျပာင္းလဲျပင္ဆင္သင့္သည္တို႔ကို နားလည္ရန္၊ အဘယ္ေၾကာင့္လိုက္နာက်င့္သံုးသင့္သည္တုိ႔ကို သိျမင္ခံစား တတ္ေစရန္အတြက္လည္းစာသင္ခန္းမ်ားအတြင္း ေဆြးေႏြးရအံုးမည္ျဖစ္ပါသည္။


စံတန္ဖိုးမ်ားအေပၚတြင္ အျမင္သေဘာထားမ်ားမွာ မတူညီဘဲ၊ ကြဲျပားျခားနားႏုိင္ပါသည္။အသက္အရြယ္၊ယဥ္ေက်းမႈ၊ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ ဘာသာတရား၊ ႏိုင္ငံသား၊လူမ်ဳိး၊ စသည့္အခ်က္မ်ားအေပၚတြင္ မူတည္ေနျခင္းျဖစ္သည္။


စံတန္ဖိုးမ်ားမတူညီသည့္အတြက္ ေပၚေပါက္ေနသည့္ ျပႆနာမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္သင့္ပါသည္။


လက္ရွိ ျပင္သစ္ႏုိင္ငံတြင္းမွျပႆနာကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ ဤအခ်က္ကို အထင္အရွားျမင္ေတြ႔ႏုိင္ ပါသည္။အစၥလမ္ သာသာနာတြင္ မူဆလင္အမ်ဳိးသမီးမ်ားမွာ အစၥလမ္သာသာနာ အထိမ္းအမွတ္ ေခါင္းေပါင္းပ၀ါ၀တ္ရံုမ်ားကိ ု၀တ္ဆင္ၾကသည္။ ၂၀၁၀ ဇန္န၀ါရီလတြင္ ျပင္သစ္ပါလီမန္မွဤ၀တ္စံုတို႔ကို ၀တ္ဆင္ျခင္းအားတားျမစ္ေစသင့္ေၾကာင္း အစီရင္ခံစာ ထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မူဆလင္ အမ်ဳိးသမီး ေခါင္းေဆာင္း၀တ္စံုျပည့္၀တ္ဆင္ျခင္းမွာ ျပင္သစ္ႏုိင္ငံ၏ စံတန္ဖိုးမ်ားအေပၚတြင္ “လက္မခံ ႏုိင္ဖြယ္ရာ” စိန္ေခၚေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္ဟု ရႈျမင္ သံုးသပ္ခ်က္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။hijab ႏွင့္ tchadorတို႔ကို“ေခါင္းေဆာင္း၀တ ္စံုျပည့္”ဟူ၍ေခၚဆိုႏုိင္မည္လားဆိုသည္မွာ မေသခ်ာ ေသာ္ျငားလည္းburqa ႏွင့္ niqab တို႔မွာ “ေခါင္းေဆာင္း၀တ ္စံုျပည့္”ပင္ျဖစ္သည္။၆ လတာ ၾကားနာစစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ျပီးသည့္ေနာက္ ဥပေဒျပဳသူ ၃၂ ဦးပါ၀င္ ေသာ အဖြဲ႔မွ ဤတားျမစ္ခ်က္ကို ေထာက္ခံအဆိုျပဳခဲ့ၾကသည္။ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား၊ေဆးရံု မ်ား၊ လူထုသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ယာဥ္မ်ားႏွင့္ အစိုးရရံုးမ်ားတြင္ မ်က္ႏွာကို လႊမ္းျခံဳ ထားသည့္ ေခါင္းေဆာင္း၀တ္ဆင္မႈကို တားျမစ္ရန္ အဆိုျပဳျခင္းမွာ ျပင္သစ္ႏို္င္ငံတြင္ မူဆလင္အမ်ဳိးသမီး၀တ္စံု အေပၚတြင္ အျပင္းထန္ဆံုးကန္႔သတ္ခ်က္ပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ (ေအအက္ပီသတင္းစဥ္)


ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ပညာေရးရႈခင္းတစ္စံုလံ ုးကို ေလ့လာၾကည္မည္ဆို လွ်င္လည္း လိုလားအပ္ေသာ စံတန္ဖိုးမ်ားအတြက္ လည္း ေကာင္း၊မတူညီေသာ စံတန္ဖိုးမ်ားကိုသဟဇာတျဖစ္ေစရန္ အခြင့္အလမ္းမ်ားနည္းပါးသည္ကို ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ပါသည္။ဥပမာ အားျဖင့္မိခင္ဘာသာစကား၊တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားတို႔ကို သင္ရိုးညႊန္းတမ္းတြင္ ထည့္သြင္းမထားေသးျခင္း၊သင္ၾကားခြင့္ လံုး၀ မျပဳျခင္း၊ ရိုးရာဓေလ့မ်ားကိုပညာေရးမွ တဆင့္ေဖာ္ထုတ္ခြင့္ မျပဳျခင္းမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သို႔ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္း က်င့္ၾကံမႈ မ်ားသည္ မတူညီေသာ စံတန္ဖိုးမ်ားကို သိျမင္ခံစားတတ္မႈစြမ္းရည္ဖြံ႔ျဖိဳးရန္ႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း သဟဇာတ ျဖစ္ေစရန္ အခက္အခဲမ်ားစြာ ရွိမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ျဖစ္သည့္ ဒီမိုကေရစီ ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကားေစရန္ အတြက္လည္း ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးရန္ ပ်က္ကြက္ေနဆဲျဖစ္သည္။ (သင္ရိုးညႊန္းတမ္းအလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပြဲ ၂၀၀၆)


စံတန္ဖိုးအမ်ားစုမွာ လူသားအားလံုးႏွင့္သက္ဆုိင္မႈရွိျပီးလွ်င္ နာခံလိုက္နာဖြယ္ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္းလူအဖြဲ႔အစည္း အတြင္းရွိသူ အားလံုးမွ တေျပးညီ သိျမင္နားလည္မႈ၊ လိုက္နာမႈတို႔ကိုကား မေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္ပါေခ်။ သို႔ျဖစ္ေလရာ စံတန္ဖိုးမ်ားအေပၚတြင္ ပုဂၢလ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားႏွင့္ လက္ရွိ အေျခအေနမ်ား၏လႊမ္းျခံဳသက္ေရာက္မႈ ရွိျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။


ဘံုနည္းလမ္းမ်ား


ဤအခ်က္မွာ စံတန္ဖိုးမ်ားကိုေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ရာတြင္ ၾကီးမားေသာ စိန္ေခၚခ်က္အေနျဖင့္ ရင္ဆိုင္ရသည္။ အတိတ္ကာလ မ်ားတြင္ စံတန္ဖိုးမ်ားကိုသီးသန္႔ဘာသာရပ္အ ေနျဖင့္ ေလ့က်င့္သင္ၾကားၾကပါသည္။မ်ားမၾကာေသး မီႏွစ္မ်ားမွ ပညာေရးသမားမ်ားသည္ ဘာသာရပ္အားလံုး ယွက္ႏြယ္လႊမ္းျခံဳသည့္ (ေပါင္းစည္း သင္ရိုးintegrative) သင္ရိုးျဖင့္ စံတန္ဖိုးတို႔ကိုသင္ၾကားရန္ အားထုတ္လာၾကသည္။ နည္းနာ ၂ ရပ္စလံုးတြင္ ဆရာ၏ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မွာ တူညီပါ၏။ အားလံုးမွ သိျမင္နားလည္ ျပီးလွ်င္အားလံုး၏ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ ဘံု စံတန္ဖိုးတို႔ကိုလိုက္နာက်င့္သံုး ၾကရန္ပင္ျဖစ္ေလသည္။


ဤသည္မွာလည္းက်င့္၀တ္နီတိႏွင့္စံတန္ဖိုးပညာေရး value education ႏွင့္ ႏုိင္ငံသားပညာေရးcitizenship education ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား၊ ပံုစံမ်ား၏ေရရွည္ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္းတစ္ဦးတစ္ေယာက္ျခင္းစီ၏လိုအင္မ်ားကိုမူ ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ျခင္း မရွိေၾကာင္းေလ့လာေတြ႔ရွိ ရျပန္ပါသည္။မိမိကုိယ္တိုင္ စူးစမ္းေလ့လာ ရွာေဖြျခင္း၊ သိျမင္နားလည္ျခင္းႏွင့္သင္ၾကားေနသည့္ စံတန္ဖိုးတို႔ကို ဘ၀ႏွင့္ ဆက္စပ္ျပီးလက္ခံက်င့္သံုးလာျခင္း တို႔ကို ဆိုလိုပါသည္။


ခ်ဥ္းကပ္မႈနည္းလမ္း အသစ္


အထက္ပါ သင္ယူျခင္းအဆင့္သို႔ ေရာက္ရွိေစရန္အတြက္ သင္ၾကားနည္းလမ္းတို႔ကို ေရွးဦးစြာ အေသအခ်ာ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ သင့္သည္။ ျမန္မာစာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ အမ်ားဆံုးအသံုးျပဳေနသည့္ ေဟာေျပာပို႔ခ်နည္းႏွင့္ပံုျပင္ ဇာတ္လမ္းမ်ားေျပာျပျခင္းနည္းလမ္းတို႔ျဖင့္ေနာက္ဆံုးပိတ္ တြင္ “ဒီပံုျပင္ထဲက စာရိတၱနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘာသင္ခန္းစာ ေတြရရွိသလဲ”ေမးခြန္းမွ်ႏွင့္ထိေရာက္မႈမရွိႏိုင္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုယ္တုိင္ တက္ၾကြစြာ ပါ၀င္ လုပ္ေဆာင္မႈမရွိသည့္ အတြက္ပင္ ျဖစ္သည္။


ကိုယ္တိုင္ သိျမင္ ခံစားရမႈမရွိျခင္းႏွင့္ေန႔စဥ္ဘ၀တြင္ လက္ေတြ႔လိုက္နာ က်င့္ၾကံျခင္းမရွိေသာ စံတန္ဖိုးမ်ားသည္ က်င့္၀တ္နီတိႏွင့္ စာရိတၱကို ပံုေဖာ္ႏိုင္ရန္မ်ားစြာ အခက္အခဲရွိပါမည္။ထို႔အတူ ေလ့က်င့္ ပ်ဳိးေထာင္ေပးမႈ မရွိဘဲႏွင့္ကေလးမ်ားသည္ သူ႔အလိုအေလ်ာက္ ဒီမုိကေရစီ ႏိုင္ငံသားမ်ားျဖစ္လာရန္ ခဲယဥ္းပါမည္။


သင္ၾကားရန္နည္းလမ္းမ်ား


ထိေရာက္ေအာင္ျမင္ႏုိင္ရန္အတြက္ သင္ၾကားနည္းလမ္း မ်ဳိးစံုရွိေနပါသည္။ရိုးစင္းလြယ္ကူေသာ သင္နည္းမ်ားလည္း ျဖစ္ၾကသည္။အျခားေသာ ဘာသာရပ္မ်ားကိုသ င္ၾကားရာတြင္လည္းအသံုးျပဳႏုိင္ပါသည္။ဤေနရာတြင္ မိတ္ဆက္ ေပးမည့္ သင္နည္း အေထြေထြ၏အေရးၾကီးသည့္ ဂုဏ္အဂၤါတစ္ရပ္မွာေက်ာင္းသူေက်ာင္းမ်ားအေနျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ လက္ခံလုိက္နာက်င့္သံုးေနသည့္ ခံယူခ်က္ႏွင့္ စံတန္ဖိုးစနစ္တုိ႔ကို တက္တက္ၾကြၾကြႏွင့္အေသအခ်ာ ခြဲျခမ္း စိတ္ျဖာ ေလ့လာျခင္းပင္ျဖစ္သည္။စံတန္ဖိုး အသစ္ႏွင့္ အက်င့္အၾကံ အသစ္တို႔ကို လက္ခံက်င့္သံုးျခင္းမျပဳေသးမီ ေလ့လာမႈ ျဖစ္သည္။


ထို႔အျပင္ ဤသင္နည္းမ်ားတြင္ေက်ာင္းသားမ်ားအေနျဖင့္ အဘယ္ေၾကာင့္ဤသို႔၊ထိုသို႔ ထင္ျမင္ၾကသည္၊ စဥ္းစား ေတြးေတာၾကသည္၊ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးရန္ကို ဆရာဆရာမမ်ားမွ ထပ္ဆင့္ေမးျမန္းရပါမည္။ စာသင္ၾကား ျခင္း၏ထိေရာက္ေအာင္ျမင္မႈမ်ားအျမင့္မားဆံုးရရွိေစရန္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတုိင္းအားသူတုိ႔၏ယံုၾကည္ခ်က္ မ်ားႏွင့္ အေတြးအျမင္သေဘာထားတို႔ကို တင္ျပခြင့္ေပးသင ္သည္။အျပန္အလွန္ တင္ျပေဆြးေႏြးရာတြင္လည္းအားလံုးမွ ဂရုတစိုက္နားေထာင္ေပးရန္လိုအပ္ပါသည္။


ဆႏၵမဲေပးျခင္း


ဆရာမွ ေရြးခ်ယ္ထားေသာ “အေၾကာင္းအရာ”၊“ေခါင္းစဥ္”၊ “အဆိုျပဳခ်က္” တစ္ခုခုအေပၚတြင္သေဘာတူသည္၊ သေဘာမတူပါ၊ ဟူ၍ေက်ာင္းသားမ်ားမွဆႏၵမဲေပးျခင္းျဖင့္ စတင္ႏုိင္သည္။ •ဥပမာအားျဖင့္-“မိသားစုတုိင္းဟာကေလး၂ ဦးသာ ယူသင့္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္အေပၚမွာ မင္းတို႔ဘယ္လိုထင္ျမင္ၾကသလဲ”၊ “ကိုယ္ပိုင္ကားေတြ ၀ယ္ယူတာကိုအစိုးရအေနနဲ႔ ကန္႔သတ္မႈလုပ္ျပီးအမ်ားျပည္သူသံုးသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေ ရးအတြက္ပိုမုိ လုပ္ေဆာင္သင့္တယ္”၊ “ဒီေန႔ ေက်ာင္းတက္ဖို႔အတြက္ ဘယ္လို ၀တ္စံု၀တ္သင့္တယ ္ဆိုတာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုယ္တို္င္ ေရြးခ်ယ္ ၀တ္ဆင္ခြင့္ ရွိသင့္ပါတယ္။” “နစ္နာဆံုးရံႈးေနတဲ့ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားအခြင့္အေရးေတြ ရရွိဖို႔အတြက္ ေတာင္းဆိုရာမွာ ေက်ာင္းသားတုိင္းပါ၀င္ရမွာ ျဖစ္တယ္။” ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားအေနျဖင့္မည္သို႔ပင္ အေျဖေပးေစကာမူ ဆရာဆရာမမ်ားမွေနာက္ဆက္တြဲ အေနျဖင့္“ဘာျဖစ္လို႔ အဲဒီလို ထင္ျမင္ယူဆရတာလဲ”ဟူေသာ ေမးခြန္းကို ေမးျမန္းရန္ အလြန္ အေရးၾကီးပါသည္။


အဆင့္သတ္မွတ္ျခင္း


ျဖစ္ႏုိင္ေခ် သံုးခု (သို႔မဟုတ္ထို႔ထက္ပို၍) ေရြးခ်ယ္ထားရွိျ ပီးလွ်င္ ေက်ာင္းသားမ်ားမွအေရးၾကီးဆံုးကို(သို႔မဟုတ္) သူတို႔ႏွစ္သက္သလိုအထက္ေအာက္ ျပန္စီစဥ္ျခင္းျဖစ္သည္။ •ဥပမာအားျဖင့္ -“အင္မတန္ဒုကၡေရာက္ျပီးအေရးၾကီးတဲ့အခ်ိန္မွာ ေတြ႔ဆံုစကားေျပာဖို႔ လူတစ္ဦးတည္းကိုသာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိခဲ့ရင္ ဘယ္သူ႔ကို ေရြးမလဲ။(အေဖ၊အေမ၊ ဆရာဆရာမ၊ သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးဦး)။” ေက်ာင္းသားမ်ားကိုယ္တုိင္ ၾကိဳက္ႏွစ္ သက္သလို ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ေပးရာတြင္ အဆင့္သတ္မွတ္ထား ျခင္းျဖစ္သည္။(၁) အႏွစ္သက္ဆံုး- မွစျပီး- (၄)ေနာက္ဆံုး ေရြးခ်ယ္မႈ -အေနျဖင့္ အဆင့္သတ္မွတ္ ေရြးခ်ယ္ျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား၏အေျဖ တို႔ကိုလည္းထင္ဆင့္ ရွင္းလင္း ေဆြးေႏြးေပးရန္ ဆရာမွ ယခင္အတုိင္းေမးျမန္းျခင္း ျပဳရပါအံုးမည္။


စံတန္ဖိုးျပ မ်ဥ္းရွည္


မတူေသာ ေရြးခ်ယ္စရာမ်ား(သို႔မဟုတ္) ဆန္႔က်င္ဘက္ အျမင္သေဘာထားမ်ား၂ခုကို မ်ဥ္းတန္း၏အစြန္း၂ ဘက္ ေပၚတြင္ တင္ဆက္ျခင္းနည္းလမ္းျဖစ္သည္။ေရြးခ်ယ္စရာမ်ားမွ သူတို႔ရပ္တည္မႈ ေနရာကို ေရြးခ်ယ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ကိုယ္ပိုင္ ခံယူခ်က္၊အျမင္သေဘာထားမ်ာ းႏွင့္အနီးစပ္ဆံုးေရြးခ်ယ္မႈ ပင္ျဖစ္သည္။အစြန္ဆံုး(၂) ေနရာအပါအ၀င္ ၾကားတြင္ရွိေသာ ေနရာမ်ားအားလံုးကို ဆိုလိုသည္။


တစ္တန္းလံုးလႈပ္လႈပ္ရွားရွား၊တက္တက္ၾကြၾကြ ပါ၀င္လုပ္ေဆာင္ရသည့္ ကာယလႈပ္ရွားမႈမ်ားလည္းပါ၀င္သည္။ အတန္းေရွ့တြင္ ျဖစ္ေစ၊(သင္ပုန္းေပၚတြင္ျဖစ္ေစ) မ်ဥ္းရွည္တစ္ေၾကာင္း ေရးဆြဲထားျပီးလွ်င္ ေက်ာင္းသားမ်ားမွ သူတို႔ရပ္တည္ခ်က္ေနရာတြင္ လာေရာက္၍ မတ္တပ္ရပ္ေနရာယူၾကျခင္းျဖစ္သည္။မတူညီေသာ ရပ္တည္ခ်က္ မ်ားႏွင့္ အျမင္သေဘာထားမ်ားျဖင့္ ေပ်ာ္စရာ လည္းေကာင္းေသာ သင္ၾကားနည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္၏။


ဥပမာအားျဖင့္ - “မိဘအုပ္ထိန္းမႈမွာ ဘယ္လိုပံုစံက အေကာင္းဆံုးလဲ”(ဆရာမွေန၍မ်ဥ္းရွည္၏ အစြန္းတစ္ဖက္တြင္“ဒီမိုကေရစီ နည္းက် အုပ္ထိန္းမႈ” ဟုေရးသားျပီး၊အျခားအစြန္းတစ္ဖက္တြင္မူ “ခ်ဳပ္ခ်ယ္ ကန္႔သတ္မႈမ်ားျဖင့္ အုပ္ထိန္းမႈ” ဟူ၍ေရးသားထားသည္။ ဆရာမွေန၍အစြန္း၂ ဖက္ ရပ္တည္မႈႏွင့္ပတ္သက္၍ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုရွင္းလင္းေပးႏုိင္သည္။ေက်ာင္းသားမ်ားမွ အစြန္း(၂) ဘက္အပါ၀င္မ်ဥ္းတန္းတစ္ေလ်ာက္ ေနရာအႏွ႔ံတြင္သူတို႔ ရပ္တည္ ခ်က္အရ ေရြးခ်ယ္ ရပ္တည္ၾကျပီးလွ်င္ မိမိဘာေၾကာင့္ ေရြးခ်ယ္ ရပ္တည္ရသည္ကို ရွင္းလင္း ေဆြးေႏြးၾကရျခင္းျဖစ္သည္။


ျမန္မာျပည္တြင္းသင္ရုိးရိွ ျပည္သူ႔နီတိႏွင့္စာရိတၱ ဘာသာရပ္ပါ သင္ခန္းစာ အေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ မလံုေလာက္ ေသးပါ။ ဒီမုိကေရစီ ႏိုင္ငံသား ပညာေရးကို သင္ရိုးညႊန္းတမ္းမ်ားတြင္ ေရွာင္ရွားခဲ့ၾကသည္။ထည့္သြင္းရန္ တြန္႔ဆုတ္ ေနဆဲပင္ျဖစ္သည္။ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ မ်ားႏွင့္ အျခားျခားေသာ စံတန္ဖိုးမ်ားကိုလည္းထည့္သြင္း သင့္ၾကားေပးသင့္ပါသည္။အထူးသျဖင့္ ဒီမုိကေရစီယဥ္ေက ်းမႈထြန္းကားေစရန္အတြက္ အတန္းတုိင္း၊ အဆင့္တုိင္းတြင္ သင္ရိုးကို ျပဌာန္းေရးဆြဲျခင္း၊ေနာက္ခံလႊာသင္ရိုးhidden curriculum အေနျဖင့္လက္ခံက်င့္သံုးျခင္းတို႔ကို လုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။


No comments:

Post a Comment