Friday, January 3, 2014

ငယ္ခ်စ္ဦး

ငယ္ခ်စ္ဦး

တစ္သက္ တစ္ခါ ၊ တစ္လႊာ တစ္ရြက္ တစ္ခက္ တစ္ပြင့္ ၊ ငံုအဆင့္မို႔ ရင့္လို႔ပဲ ဝါဝါ ညႇာတံပဲ ျပဳတ္ျပဳတ္ ျဖဳတ္ခနဲပဲ ေႂကြေႂကြ ေျမမွာပဲ ေရာက္ေရာက္ ဖြဖြေလးေကာက္လို႔ ပန္းေျခာက္ေလးဘဲ ျမတ္ႏိုးမယ္...။
ေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း)

ႀကိဳးမဲ႕ဆက္သြယ္ေရး စနစ္မ်ား

မုိဘိုင္းဖုန္းဟာ ႀကိဳးမဲ့ ဆက္သြယ္ေရး ပစၥည္းျဖစ္တဲ့အတြက္ သူ႔အထဲမွာ ႀကိဳးမဲ့ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ တစ္မ်ိဳးမက ပါလာပါတယ္။ ဖုန္းဆက္႐ံုေလာက္ ကိစၥမွာ အဲဒီ စနစ္ေတြအေၾကာင္း မသိရင္ ကိစၥ မရွိေပမယ့္ မိုဘိုင္းဖုန္း အင္တာနက္နဲ႔ ပတ္သက္လာၿပီဆုိရင္ ႀကိဳးမဲ့စနစ္ေတြအေၾကာင္း နားလည္ဖုိ႔ လိုလာပါတယ္။ ႀကိဳးမဲ့ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္အေၾကာင္း နားမလည္တဲ့အတြက္ handset ဝယ္တဲ့ ေနရာမွာ အမွားေတြ ႀကံဳပါတယ္။ အင္တာနက္ခ်ိတ္ဆက္ေရး ကိစၥမွာ အခက္အခဲေတြ ေတြ႕ရပါတယ္။ ၁၅၀၀ က်ပ္တန္ ဖုန္းေတြထြက္မွ မုိဘိုင္းဖုန္း သံုးျဖစ္တဲ့ အေျခခံ လူတန္းစား မေျပာနဲ႔ ပိုက္ဆံေပါလို႔ ၁၅ သိန္းေခတ္က မုိဘိုင္းဖုန္းဝယ္သံုးခဲ့တဲ့ လူေတြေတာင္ ႀကိဳးမဲ့ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ေတြကို နားမလည္တာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ ဒါေၾကာင့္ မုိဘုိင္းဖုန္းတစ္လံုးကို ျပည့္ျပည့္စံုစံ သံုးခ်င္သူေတြအတြက္ ႀကိဳးမဲ့ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္သံုး၊ ေဝါဟာရေတြကို ေလ့လာၾကည့္ရေအာင ္။

Bluetooth

Bluetooth ဆိုတာ တာတိုႀကိဳးမဲ့ ဆက္သြယ္ေရးစနစ္ပါ။ Bluetooth ပါတဲ့ ဖုန္းအခ်င္းခ်င္း၊ Bluetooth ပါတဲ့ ဖုန္းနဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာေတြၾကားမွာ ႀကိဳးမဲ့ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး data ေတြ ဖလွယ္ႏုိင္ပါတယ္။ လူၿပိန္း နားလည္ေအာင္ ေျပာရရင္ ဖုန္းတစ္လံုးနဲ႔ တစ္လံုး ခ်ိတ္ၿပီး သီခ်င္းေတြ၊ ဂိမ္းေတြ ဖလွယ္ၾကတာမ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ေလာေလာဆယ္ ဝင္ေနတဲ့ handsetအမ်ားစုမွာ Bluetooth 2.0 ကို သံုးပါတယ္။ တခ်ိဳ႕မွာက Bluetooth 2.0 EDR (Enhanced Data Rate) ဆုိတာလည္း သံုးတယ္။ သူက data ေတြကို ပိုၿပီး ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ လႊဲႏုိင္ပါတယ္။

အခုဆုိရင္ ခလုတ္ဖုန္း အေတာ္မ်ားမ်ားေတာင္မွ Bluetooth စနစ္ပါေနပါၿပီ။ အဆင့္ျမင့္ တုိ႔ထိဖုန္းေတြမွာေတာ့ Bluetooth နားၾကပ္နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ကားေမာင္းရင္း လက္မကိုင္ဘဲ ဖုန္းေျပာဖုိ႔ သိပ္ၿပီး အသံုးတည့္ပါတယ္။ နားၾကပ္နဲ႔ ဖုန္းနဲ႔ကို Bluetooth ခ်ိတ္ၿပီး ဖုန္းေျပာခ်င္သူေတြ 4.0 version ကို ရွာၿပီးဝယ္ပါ။ Bluetooth ရဲ႕ မူလ ဆက္သြယ္ႏုိင္တဲ့ အကြာအေဝးက ေပ ၃၀ အတြင္း ျဖစ္ေပမယ့္ Bluetooth 4.0 မွာေတာ့ ေပ ၁၀၀ အတြင္းထိ ဆက္သြယ္ႏုိင္ပါတယ္။ ၾကားမွာ နံရံေတြ ျခားရင္ ဆက္သြယ္ႏုိင္တဲ့ အကြာအဝးတုိ႔ပါမယ္။ အလံုပိတ္အခန္းေတ ြၾကားမွာ နံရံေဖာက္ၿပီး မဆက္သြယ္ႏုိင္ပါဘူး။ သူ႔ရဲ႕ data လႊဲေျပာင္းႏႈန္းက 2.0 မွာ 50 kbps ေလာက္ရွိၿပီး 4.0 မွာ 100 kbps ဝန္းက်င္ရွိပါတယ္။ MP3 သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ လႊဲရင္ တစ္မိနစ္နီးပါး ၾကာပါမယ္။ Bluetooth သံုးခ်င္ရင္ setting ဆိုတဲ့ စက္သြားပံု ပင္နယံအဝုိင္းေလးကို ရွာရမယ္။ setting > Wireless & networks > Bluetooth ေအာက္ကိုဝင္ၿပီး သံုးရပါမယ္။ ခ်ိတ္ဆက္မယ့္ ဖုန္းႏွစ္လံုးစလံုး Bluetooth ဖြင့္ထားရမယ္။ Bluetooth setting ထဲဝင္ၿပီး device အခ်င္းခ်င္းသိေအာင္ discoverable/visible ကိုဖြင့္ထားၿပီးBluetooth ဖြင့္ထားမယ့္ကာလ (discoverable time out) လံုေလာက္ေအာင္ ေပးရပါမယ္။

Wi-fi

သူကလည္း တာတုိႀကိဳးမဲ့ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ပါပဲ။ Bluetooth ထက္ပိုၿပီး ေဝးေဝး ဆက္သြယ္ႏုိင္တယ္။ လိႈင္းေတြက နံရံေဖာက္ဝင္အား ပိုၿပီး ေကာင္းပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္သံုးတဲ့ n စနစ္က ၾကားမွာ အတားအဆီး မရွိရင္ ေပ ၃၀၀ အကြာအေဝးအထိ ဆက္သြယ္ႏုိင္ပါတယ္။ ခလုတ္ဖုန္းအေတာ္ မ်ားမ်ားမွာ wifi စနစ္ပါေလ့ မရွိပါဘူး။ တုိ႔ထိ ဖုန္းေတြမွာပဲ ပါပါတယ္။ Wi-fi စနစ္က အမ်ိဳးအစားေတြမ်ားေတာ့ သူ႔ကို ခြဲျခားၿပီး ေျပာရင္ 802.11 ဆိုတဲ့ စာလံုးကို ေရွ႕ကခံၿပီး ေျပာပါတယ္။ ဒီေန႔အထိ အမ်ားသံုးေနတာဟာ a/b/g/n ဆိုၿပီး စနစ္ေလးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ (n) က အျမန္ဆံုးျဖစ္တဲ ့အတြက္ handset ဝယ္ရင္ (n) အမ်ိဳးအစားပါမပါ သတိထားၿပီး ဝယ္ရမယ္။

data လႊဲေျပာင္းတဲ့ အျမန္ႏႈန္းကိုၾကည့္ရင္ a/b/g အမ်ိဳးအစားေတြမွာ 54 Mbps (mega bit per second) ရၿပီး၊ 2.4 GHz လိႈင္းခြင္ကေန လႊင့္ႏုိင္ပါတယ္။ (n) အမ်ိဳးအစားက 450 Mbps အထိ data လႊဲေျပာင္းမႈ အျမန္ႏႈန္းရွိၿပီး 2.4 GHz နဲ႔ 5 GHz လိႈင္းခြင္ႏွစ္ခုကေန လႊင့္ႏုိင္တဲ့ အားသာခ်က္ ရွိပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း အဆင့္ျမင့္ handset ေတြမွာ wifi direct စနစ္ပါလာၿပီမုိ႔ handset အခ်င္းခ်င္း တုိက္႐ိုက္ခ်ိတ္ၿပီး data ေတြ လႊဲႏုိင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အသံုးမ်ားတဲ့ Zapya ကလည္း Wi-fi direct စနစ္ တစ္မ်ိဳးပါပဲ။

Wi-fi ရဲ႕ အားသာခ်က္က အခ်င္းခ်င္း ခ်ိတ္ဆက္တဲ့ ေနရာမွာ Bluetooth လို အသိအမွတ္ျပဳတဲ့စနစ္ (pair) လုပ္ဖို႔ မလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ wifi ကြန္ရက္ထဲမွာ password ခံထားရင္ေတာ့ အဲဒီ password သိမွ ဝင္လို႔ ရပါမယ္။ မုိဘိုင္းဖုန္းေ တြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသံုးမ်ားတာက portable hospot ပါ။ setting>Wireless & Network> tethering & portable hotspot>portable WLAN hotspot ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္က တျခားလူ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ဒါမွမဟုတ္ ကြန္ပ်ဴတာ တစ္လံုးကို အင္တာနက္ ေပးသံုးမယ္ဆုိရင္ hotspot ကို သံုးပါတယ္။ WLAN hotspot configuration ထဲဝင္ၿပီး၊ Network SSID/ security (လံုၿခံဳမႈ စနစ္ျဖစ္ၿပီး အမ်ားအားျဖင့္ WPA2 ဆိုတဲ့ အလံုၿခံဳဆံုး စနစ္ကို သံုးပါတယ္။)

password ေတြ မျဖစ္မေန ထည့္ေပးရပါတယ္။ လံုၿခံဳမႈ အားေကာင္းေစဖို႔ password ၈ လံုး ထည့္ေပးရေလ့ရွိပါတယ္။

EVDO

အင္တာနက္သံုးမယ္ဆုိရင္ သိထားရမယ့္ အင္တာနက္ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ CDMA 800 MHz (၇၃၀ ဖုန္းစနစ္လို႔လည္း လူသိမ်ားပါတယ္) မွာ သံုးတဲ့ အင္တာနက္ စနစ္က EVDO စနစ္ပါ။ အရွည္က Evolution Data Optimized ျဖစ္ပါတယ္။ handsetမ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ 3G စာလံုးအေနနဲ႔ ျမင္ရပါမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေလာေလာဆယ္ သံုးေနတာက EVDO Revolution A စနစ္ျဖစ္ၿပီး အင္တာနက္ ဆြဲခ်အျမန္ႏႈန္း 3.1 Mbps/အင္တာနကေပၚ ပို႔လႊတ္အျမန္ႏႈန္း 1.8 Mbps ရွိပါတယ္။ Revolution B စနစ္က ပုိျမန္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ ေလာေလာဆယ္ မသံုးႏုိင္ေသးပါဘူး။

EDGE

သူကေတာ့ GSM ဖုန္းေတြမွာ သံုးတဲ့ အင္တာနက္ စနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အရွည္က Enhanced Data rate ျဖစ္ပါတယ္။ handset မ်က္ႏွာျပင္ရဲ႕ အေပၚနားမွာ E ဆုိတဲ့ စာလံုးေလးနဲ႔ ျမင္ရပါမယ္။ သူတုိ႔ဆီမွာ GSM ကလည္း 3G စနစ္အျမန္ႏႈန္းက ေရာက္ေနပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ စၿပီး ပြဲထြက္တာက 2.5 စနစ္ အျမန္ႏႈန္း စနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အင္တာနက္ကေန ဆြဲခ် အျမန္ႏႈန္း 384 kbps နဲ႔ အင္တာနက္ေပၚ လႊတ္တင္ အျမန္ႏႈန္း 59 kbps ျဖစ္ပါတယ္။ အင္တာနက္ စနစ္မွာ အလြန္ေႏွးေကြးတဲ့အတြက္ handset ဝယ္ရင္ WCDMA/GSM ႏွစ္မ်ိဳးတြဲကုိ ဝယ္ၿပီး WCDMA အေပါက္မွာ GSM ကတ္ထည့္ၿပီး သံုးသင့္ပါတယ္။

HSDPA

သူကေတာ့ WCDMA ဖုန္းေတြမွာ သံုးတဲ့ အင္တာနက္ စနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အရွည္က High Speed Downlink Packet Access ျဖစ္ပါတယ္။ Handset မွာ အင္တာနက္ ခ်ိတ္ထားရင္ H ဆုိတဲ့ စာလံုးေလးကုိ မ်က္ႏွာျပင္အေပၚနားမွာ ျမင္ရပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ သံုးေနတာက3.75 G စနစ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ကမ႓ာ့စံ သတ္မွတ္ခ်က္အရဆုိရင္ 3G+ စနစ္ပါ။ သီဝရီအရဆုိရင္ အင္တာနက္ေပၚက ဆြဲခ် အျမန္ႏႈန္း (7.2Mbps) နဲ႔ အင္တာနက္ေပၚပို႔ အျမန္ႏႈန္း (2Mbps) ရတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လက္ေတြ႕ရေနတဲ့ အျမန္ႏႈန္းကေတာ့ သီဝရီမွာ ေျပာတာရဲ႕ အပံုတစ္ရာပံု တစ္ပံုက အမ်ားဆံုးပါ။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ မုိဘုိင္း အင္တာနက္မွာေတာ့ အျမန္ဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။

1G/2G/3G/4G

Gဆုိတာက Generation ပါ။ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ မ်ိဳးဆက္ေတြေပါ့။ 1G ဆိုတာက ပထမမ်ိဳးဆက္ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ေပါ့။ မ်ိဳးဆက္တစ္ဆင့္ တက္လာတုိင္း အျမန္ႏႈန္းေရာ အရည္အေသြးပါ ပုိေကာင္းလာပါတယ္။ 4G လို႔ေခၚတဲ့ စတုတၳမ်ိဳးဆက္ကေတာ့ လက္ရွိမွာ အျမန္ဆံုး အေကာင္းဆံုး ဆက္သြယ္မႈ စနစ္ပါ။

(Mobile Guide Journal ထံမွျပန္လည္ကူးယ ူေ၀မွ်ပါသည္)

လူေတြ ဘယ္ကျဖစ္

လူဟာ ေမ်ာက္ကေန ျဖစ္လာတာပါလား

အေမး။ အရွင္ဘုရား….ကမၻာဦးကာလ လူမ်ားဟာ ေမ်ာက္ကေန ဆင္းသက္လာ တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ျဗဟၼာမ်ား စုေတၿပီး ကမၻာဦးကာလ လူလာျဖစ္ပံုကို ဘုရားရွင္ ေဟာထားတာ ဖတ္ရပါတယ္ဘုရား။ ပဌာန္း တရားေတာ္မွာက လူေတြ ပဋိသေႏၶေနၿပီးမွ ျဖစ္တယ္လို႔လဲ ေျပာထားပါတယ္ဘုရား။ ဒါဆိုရင္ ကမၻာဦးအစ လူျဖစ္တာနဲ႔ ေနာက္ ပိုင္းလူျဖစ္တာ လြဲမေနဘူးလားဘုရား။ တပည့္ေတာ္ဥာဏ္မမီတဲ့အတြက္ ေျဖ ၾကား ေပးေတာ္မူပါဘုရား။ ေစာ၀တ္မႈံခင္ ေခတၱ ဂ်ပန္

အေျဖ။ ။ကမၻာႀကီးတည္စကာလ ရသပထ၀ီ ေျမဆီ ေပၚၿပီးတဲ့အခါ ကမၻာပ်က္တုန္းက မပါ ခဲ့တဲ့ ျဗဟၼာမ်ားဟာ ေအာက္ေအာက္ျဗဟၼာ့ ဘံုနတ္ဘံု မ်ားကို ေရာက္ၾကရပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ ျဗဟၼာမ်ားဟာ လူ႔ျပည္မွာ ပဋိသေႏၶ တည္ၾက ပါတယ္။ ကမၻာဦးကလူမ်ားဟာ ျဗဟၼာ့ျပည္က စုေတပီး လူလာျဖစ္ၾကတာပါ။ ေမ်ာက္ကေန တဆင့္ လူျဖစ္လာတယ္ဆိုတာ လံုး၀မဟုတ္ ပါဘူး။ ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုရင္ သံုးဆယ့္တစ္ဘံုဘ၀ သံသရာ ႀကီးထဲ က်င္လည္ေနၾကရတဲ့သူတိုင္း မျဖစ္ဖူးတဲ့ဘ၀ရယ္လို႔ မရွိဘူးလို႔ပါပဲ။ (သၿဂိဳလ္ဘာသာဋီကာ-ႏွာ၃၂၄) ေနာက္တစ္ခုက ကမၻာဦးအစ ပဋိသေႏၶေနၾက တဲ့လူမ်ားနဲ႔ ေနာက္ပိုင္း ပဋိသေႏၶေနၾကတဲ့လူမ်ား မတူကြဲျပားပံုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာရ မယ္ဆိုရင္…. သံေသဒဇ၊ ၾသပပါတိက၊ အ႑ဇ၊ ဇလာဗုဇ ဆိုၿပီး ပဋိသေႏၶ ေလးမ်ဳိး ရွိပါတယ္။ (သုတ္ပါေထယ်၊သံဂီတိသုတ္ဋီကာ)

(က) သံေသဒဇပဋိသေႏၶ ပဒုမၼာၾကာတိုက္၊ ကိုယ္၀န္အညစ္အေၾကး၊ ပန္း မႈိက္ပုပ္၊ ငါးပုပ္၊ေရပုပ္၊ မစင္ပုပ္စတဲ့ စိုစြတ္တဲ့ ေနရာအရပ္မွာ ျဖစ္တဲ့သတၱ၀ါမ်ားဟာ သံေသဒဇ ပဋိသေႏၶ လို႔ေခၚပါတယ္။ပဒုမၼာၾကာမွာ ပဋိသေႏၶ တည္တဲ့ ပဒုမ၀တီမိဖုရားနဲ႔ေပါကၡရသာတိပုဏၰား၊ ၀ါးလံုးေခါင္းမွာ ပဋိသေႏၶေနတဲ့ ေ၀ဠဳ၀တီမိဖုရား၊ ပဒုမ၀တီရဲ႕သားေတာ္၄၉၉ေယာက္ဟာပဒုမ၀တီ မိဖုရားရဲ႕ကိုယ္၀န္အညစ္အေၾကးေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ ဒါေတြဟာ သံေသဒဇပဋိသေႏၶ လို႔ေခၚပါတယ္။

(ခ) ၾသပပါတိက ဘ၀ေဟာင္းမွ ခုန္လႊားက်ေရာက္လာသလို လူ႔ဘ၀ မွာ ဘြားကနဲ ျဖစ္ေပၚလာတာဟာ “ၾသပပါတိကပဋိ သေႏၶ” လို႔ေခၚပါတယ္။ ၾသပပါတိက ပဋိသေႏၶ ေန ၾကတဲ့သူမ်ားက ငရဲသား၊ ၿပိတၱာ၊ တိရစၦာန္အခ်ဳိ႕၊ ကမၻာဦးကလူမ်ားနဲ႔ နတ္ ျဗဟၼာမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။

(ဂ)အ႑ဇပဋိသေႏၶ ဥခြံအတြင္းမွာ ပဋိသေႏၶေနတာကုိ အ႑ဇပဋိသေႏၶ လို႔ေခၚပါတယ္။ ငွက္အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ေျမြ၊ လိပ္၊ ငါးစတဲ့ သတၱ၀ါမ်ားဟာ ဥခြံအတြင္း ပဋိသေႏၶ ေနၾကတဲ့ သတၱ၀ါမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။

(ဃ)ဇလာဗုဇ သားအိမ္မွ ျဖစ္တာကို ဇလာဗုဇ ပဋိသေႏၶ လုိ႔ေခၚ ပါတယ္။ လူ၊ ဆင္၊ ျမင္း၊ ေခြး စတဲ့ သတၱ၀ါမ်ားျဖစ္ တယ္။ဆိုခဲ့တဲ့ပဋိသေႏၶမ်ားအနက္ လူမ်ားဟာ သံေသဒဇ၊ ၾသပပါတိက၊ ဇလာဗုဇ မ်ားမွာ ပဋိသေႏၶ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ ကမၻာဦးလူမ်ားရဲ႕ပဋိသေႏၶက ဘြား ကနဲျဖစ္ေပၚလာရတဲ့ ၾသပပါတိကပဋိသေႏၶျဖစ္ၿပီး ၊ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အမိ၀မ္းတြင္းပဋိသေႏၶ ေနရတဲ့ ဇလဗုဇ ပဋိသေႏၶ ျဖစ္ပါတယ္ ဆိုတာ ေျဖၾကားေပး လိုက္ရပါတယ္။

စာေရးသူ- ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္) |

Thursday, January 2, 2014

သၾကားႏွင့္ဆား စားမွသိ ေဝဘူ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး

သၾကားႏွင့္ဆား စားမွသိ

ေဝဘူ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး

ဒကာႀကီးရဲ. သည္.လိုေၿပာပါမယ္၊ သႀကားတို. ဘာတို.ေတာ ဒကာႀကီးက ခ်ဳိတယ္လို. ေၿပာ မယ္ မဟုတ္လား၊ ဒို.ကေတာ. မစားဖူးေသးဘူးေလ၊ ေတာထဲက ရဟန္းက ဒကာႀကီးတုိ.ကို သႀကားခ်ဳိ သလား ေၿပာစမ္းပါ ဆိုရင္ ဒကာႀကီးက ခ်ဳိတယ္လို. ေၿပာမွာပဲ မဟုတ္လား။ သည္ ေတာ. ဒို.က ဒကာႀကီးရဲ. သႀကားခ်ိဳတာ ကိုေၿပာစမ္းပါ ဆိုရင္ ဘယ္ႏွယ္ေၿပာမလဲ။ (တပည္. ေတာက စားဖူးလို ေၿပာတတ္ပါတယ္ဘုရား။ မစားဘူတဲ. ပုဂၢိဳလ္မ်ားကေတာ. မေၿပာတတ္ပါ ဘုရား။) ဒို.က မစားဘူးလို. သႀကားခ်ိဳတာ ဘယ္လိုလဲ လို.ေၿပာစမ္းပါ။(ထန္းလ်က္ထက္ အ မ်ားႀကီး ေကာင္းပါတယ္ ဘုရား) ဒါၿဖင္.ဒို.ကေၿပ ာမယ္၊သႀကားဟာ ခ်ိဳတယ္ဆိုတာက ထန္းလ်က္ ထက္ေကာင္းတယ္ ဆိုေတာ.ဒို.ကသိပါ.မလား။ (မသိပါဘုရား)။

ေမး။ သႀကားအခ်ိဳ တကယ္သိေအာင္ ဒို.ကို ေၿပာစမ္းပါဦး။

ေၿဖ။ သႀကားအခ်ိဳ တကယ္သိေအာင္ မေၿပာတတ္ေအာင္ ၿဖစ္ေနပါတယ္ဘုရား။

ဒကာႀကီးက စားဖူးသားပဲ၊ ဘာေႀကာင္.မေၿပာတ တ္ရမွာလဲ။(တပည္.ေတာ္မေၿပာတတ္ေတာ .ပါဘုရား၊

အရွင္ဘုရားပဲ ဘုဥ္းေပးႀကည္.ပါလို.ေၿပာရမွာ ပါဘုရား။)

ေမး။ သႀကားရဲ.ပုံသ႑ာန္ ေၿပာစမ္းပါ ဆိုေတာ. ဘယ္.ႏွယ္ ေၿပာမလဲ။

ေၿဖ။ ဆားႏွင္.တူတယ္လိုေၿပာရမွာပါဘုရား။ ဒါေပမယ္.ဆားကေတာ.ပုရြက္ဆိတ္မတက္ဘူး၊

သႀကားကေတာ. ပုရြက္ဆိတ္တက္တယ္၊ အခုလိုေၿပာေပမယ္.၊ အရွင္ဘုရားသိမွာမဟုတ္ပါ ဘုရား။ဒါၿဖင္.ဘယ္ေတာ.မွသိမွာလဲ။ (အရွင္ဘုရားဘုဥ္းေပးမွ သိမွာပါဘုရား) သႀကားပုံသ႑ာန္က ဆားႏွင္.တူတယ္ဆိ ုေတာ.ဒို.က ဆားေရာ သႀကားေရာ ေကာင္းေကာင္းမၿမင္ဖူးဘူး။ သည္ေတာ. ဆားႏွင္. သႀကားကြဲၿပားေအာင္ ဘယ္လိုေၿပာမလဲ။

(ထုံးမႈန္. ႏွင္. ခပ္ဆင္ဆင္ ပါဘုရား။) ၿဖဴၿဖဴေဖြးေဖြးလား။ ဒို.က ဆားကိုသာ ၿမင္ဖူးေတာ. သည္ဆားကိုပဲ သႀကားဆို ၿပီး စားေရားဗ်ာ၊သည္ေ တာ. ဘယ္ႏွယ္လဲ၊သႀကားအမွန္ကို ေတြ.ပါ.မလား။ (ဆားႏွင္.ပဲေတြ. မွပါဘုရား။)သည္ ေတာ.ဒို.ကမွတ္ရေတာ.မယ္။ သႀကားဆိုတာ ငန္တာ ထင္ပါရဲ. လုိ.မွတ္ရေတာ.မယ္။ (တပည္.ေတာ္ပာာ အနိစၥဘယ္လို မွတ္ရမွန္း မသိသလို လြဲေနမွာပါပဲဘုရား။)

အဲသည္ေတာ.သႀကားပုံသ႑ာန္ကိ ေလွ်ာက္ေၿပာရင္ လြဲစရာေတြ အမ်ားႀကီး ၿဖစ္ေနၿပီ၊ ေသေသခ်ာခ်ာ ေၿပာမွၿဖစ္မယ္။ (သႀကားကိုယူလာၿပီး အရွင္ဘုရား ဘုဥ္းေပးပါလို ေၿပာမွပဲ ၿဖစ္မွာပါဘုရား။) သႀကားေတာ.သိၿပီေ ၿပာစမ္းပါလို. ဆိုေတာ. ဘယ္.ႏွယ္လဲ။

(ေၿပာေတာ. ေၿပာပါရေစႏွင္.၊ဘုဥ္းေပး ပါလို.ေၿပာရမွာပါပဲဘုရား။) စားရင္ငန္မွာလား။

(သႀကားစားရင္ေတာ.ခ်ိုဳမွာပါပဲ ဘုရား။ ေမး။ အဲသည္ေတာ. ဒကာႀကီးက သႀကားစားေနတဲ.လူနားက ထိုင္ၿပီး ခ်ဳိၿပီ ခ်ိဳၿပီ လို ေၿပာေနရ ဦးမွာလား။

ေၿဖ။ မေၿပာရပါဘုရား။

ေမး။ အဲသည္လိုပါးစပ္က မေၿပာေတာ. သႀကားကေရာမခ်ိဳ ေတာ့ဘူးလား။

ေၿဖ။ ခ်ိဳတာပါပဲဘုရား၊ ေၿပာလဲ နားၿငီးရုံ ရွိမွာပါ ဘုရား။

ေမး။ သႀကားဟာ စားသည္ႏွင္. တၿပိဳက္နက္ ဘယ္.ႏွယ္လဲ။

ေၿဖ။ အဟုတ္ဆိုရင္ ခ်ိဳမွာပါပဲ ဘုရား။

ေမး။ သည္ရဟန္းကေတာထဲက ရဟန္းဗ်ာ့၊ ငါ အကုန္လုံး မခ်ိဳဘူး၊ၿမိဳ.ထဲက ဒကာႀကီးေတြ ေလာက္ ၿပည္.ၿပည္.စုံစုံမခ်ိဳပဲ တ၀က္ေလာက္ ခ်ိဳလိုက္မယ္ ၊ေလ်ာ.ခ်ိုဳလိုက္မယ္ဆိုၿပီး ခ်ိဳမွာလား။

ေၿဖ။ မ်က္ႏွာမလိုက္ပဲ အတူတူခ်ိဳမွာပါ ဘုရား။

ဒါေႀကာင္. ခုနကရုပ္နာမ္မ်ားကိုလဲ ခုနက လိုမွတ္ေလ။ သႀကားလိုပဲ ခ်ိဳပါလိမ့္မယ္ဗ်ာ။

သည္လိုမွတ္ရင္း မွတ္ရင္းႏွင္. သႀကားႏွင္.ဆားလြ ဲမွား ေနဦးမွာလားဗ်ာ.။ ဒကာႀကီးက ဆားႏွင္. သႀကားေသေသခ်ာခ်ာ ကြဲသလား။ဒကာႀကီးဟာ ေစ်းထဲကို မႀကာမႀကာေရာက္သြားၿပီး ဆား၀ယ္စမ္း ဆိုရင္ သႀကား၀ယ္လာမွလား။ (မမွားပါဘုရား၊ ကုလားကိုယ္တိုင္ဆားဆိုရင္ ဆားပဲ ေပးလိုက္တာပါပဲ ဘုရား)

အခုလဲ ကုလားကေတာင္ မမွားဘူးဆိုေတာ. အတု အတူမရွိတဲ. ဘုရားရွင္ ေသေသခ်ာခ်ာ

ကုိယ္ေတာ္ တိုင္ထိုးထြင္းၿပီး သိပါတဲ.အတိုင္း ဆင္းရဲကလြတ္ခ်င္တဲ. လူနတ္ၿဗဟၼာ တို.ကို စား ဆိုၿပီးေသေသခ်ာခ်ာေပးလိုက္ တာပဲ၊ စားသာစား၊ မမွားပါဘူးဗ်ာ.၊ မွားမွားစိုးတာႏ င္. မစားဘဲေနတာလား။ (သည္အခ်ိန္ေတာင္မ ေရာက္ေသးပါဘုရား၊ေၿပာတာ နားေထာင္တုန္းပါပဲ ဘုရား။) ဒါၿဖင္.ခုနကေၿပာသလိုစားဗ်ာ့၊ မမွားပါဘူးတဲဗ်ာ.၊ေအး..ဘာေႀကာင္. မမွားသလဲဆိုရင္ ရုပ္နာမ္ဆိုတဲ.ဟာ အစဥ္အၿမဲ ၿဖစ္ၿပီးပ်က္ေနတာေတြ.ပဲ။

ေမး။ ဒါေပမဲ.ဘာေႀကာင္.အခုမသိေသးသလဲဆိုရင္ စားဆိုရုံႏွင္. မစားဘဲေနရင္သိပါ.မလား။

ေၿဖ။ မစားဘဲႏွင္.ခ်ိဳတာငန္တာကိုမသိႏိုင္ပါဘုရား။

ေအး…အခုလဲ သည္လိုကေတာ. သိေနတယ္။ ဒါကရုပ္၊ဒါကနာမ္၊ဒါကသုတ္၊ဒါက၀ိနည္း၊ဒါက အဘိဓမၼာ၊ သည္လိုေတာ.သိေနပါၿပီ။ဘုရားရွင္ ေဟာတာကိုေတာ. ေမတၲာရွင္၊ကရုဏာရွင္ ေတြကလဲ မအားမၿပတ္ရေအာင္ ညႊန္ႀကားဆုံးမထာ းေတာ. ဒါကသမထ၊ ဒါက၀ိပႆနာ ဆိုၿပီးသိေနတယ္ မဟုတ္လား။(ဒါလဲ လုံးလုံးေထြးေထြးပါပဲဘုရား။) ေထြးလဲေထြးပေစ၊ အခုနလိုသာဂရုစိုက္ဗ်ာ.၊ ေနာက္က်ရင္လုံးေထြးမွာ မဟုတ္ေတာ.ပါဘူး။သူ.ဟာႏွင္. သူသီးသန္. ေနပါမယ္ဗ်ာ.။

အေရွ.သြားေတာ. အေရွ.ေရာက္မယ္၊ အေနာက္သြားေတာ. အေနာက္ေရာက္ပါတယ္။ (တပည္. ေတာ္က မ်က္စိလည္ၿပီး အေရွ.ကိုအေနာက္မွတ္ၿပီး ေလွ်ာက္ေနမိမွာ စိုုးပါတယ္ဘုရား။) သည္ေနရာမွာေတာ. မီးရထားစီးသလိုေပါ.။ ဒကာႀကီးက သည္ကေနၿပီး ဘယ္ကိုစီးခ်င္သလ (မႏ ၱေလး စီးခ်င္ပါတယ္ဘုရား)

ေအး..မႏ ၱေလးရထားသာ မွန္မွန္တက္စီး ၊ ေတာင္ေခါင္းထဲ သြားခ်င္သြားပါေစ၊ မဆင္းနဲ. အဲဒါဆင္းရင္ လြဲသြားမွာပဲဗ်ာ.။ ဆင္းသာမဆင္းနဲ.။ မႏၱေလးေရာက္မွာပဲ။

ရထားကဘာတဲ.ဆိုရင္ ႏွာသီးဖ်ား၊ ႏွာသီး၀ ကေလးကို လက္ႏွင္.ထိေတာ. သိသလိုပဲ သည္လို စူးစူးစိုက္စိုက္ကေလးသာ သိေန၊ အဲဒါ မီးရထား ပဲဗ်ာ၊ဘာတုံး ဆိုရင္ မဂၢင္တည္းဟူသာေလွ၊ မဂၢင္တည္ဟူေသာေဖာင္ သည္လိုေၿပာႀကတယ္ မဟုတ္လား။ စီးသာစီး မဂ္ ဖိုလ္ရမယ္

သုဘလုလင္ေမးေသာ ေမးခြန္း(၁၄) ခု **************************************

သုဘလုလင္ေမးေသာ ေမးခြန္း(၁၄) ခု ************************************** သုဘလုလင္အေမး ၁။ လူခ်င္းတူပါလ်က္အခ်ိဳ ့မွာ အသက္တိုျပီး ၂။ အခ်ိဳ ့မွာ အသက္ရွည္ရသနည္း။

ျမတ္ဗုဒၶ အေျဖ ၁။ အခ်ိဳ႕မွာ အသက္တိုရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ား မိန္းမတို႔သည္ သတၱ၀ါတို႔ကို သနားၾကင္နာျခင္း ကင္းမဲ့လ်က္ သူတစ္ပါး အသက္ကို ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ျဖတ္ေလ့႐ွိသည္။ ထိုသူတို႔သည္ ေသေသာအခါ ငရဲသို႔ က်ေရာက္ရသည္။ ေ႐ွးကုသိုလ္ကံ တစ္ခုခု ေထာက္မမႈေၾကာင့္ လူ႔ျပည္သို႔ ေရာက္ျပန္လွ်င္လ ည္း ၾကာ႐ွည္စြာ ေနခြင့္မရ၊ အသက္တိုေလ့႐ွိသည ္။

၂။ အခ်ိဳ႕မွာ အသက္႐ွည္ရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ သတၱ၀ါတို႔ကို သနားၾကင္နာျခင္း ဂ႐ုဏာထားလွ်က္ သူ႕အသက္သတ္ျခင္းမွ ေ႐ွာင္ၾကဥ္ၾကသည္။ ထိုသူတို႔သည္ ေသေသာအခါ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ၾကသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလွ်င္လည္း အသက္႐ွည္စြာ ေနရသည္။

......................................................................

သုဘလုလင္အေမး ၃။ လူခ်င္းတူပါလ်က္အခ်ိဳ ့မွာ အနာေရာဂါမ်ားျပီး ၄။ အခ်ိဳ ့မွာ အနာေရာဂါကင္းရသနည္း။

ျမတ္ဗုဒၶအေျဖ ၃။ အခ်ိဳ႕မွာ အနာေရာဂါ မ်ားရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ သတၱ၀ါကို လက္ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ခဲ, တုတ္, ဓား စေသာ လက္နက္မ်ားျဖင့္ ညွင္းဆဲေလ့႐ွိသည္။ ထိုသူတို႔ေသေသာအခါ ငရဲသို႔ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလ်င္လည္း အနာေရာဂါ ထူေျပာေလ့႐ွိသည္။

၄။ အခ်ိဳ႕မွာ အနာေရာဂါ ကင္း႐ွင္းရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ သတၱ၀ါကို လက္ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ခဲ, တုတ္,ဓား စေသာ လက္နက္မ်ားျဖင့္ ညွင္းဆဲႏွိပ္စက္ေလ့မ႐ွိ။ ထိုသူတို႔ေသေသာအခါ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလ်င္ လည္း အနာေရာဂါ ကင္း႐ွင္းၾကေပသည္။ .........................................................

သုဘလုလင္အေမး ၅။ လူခ်င္းတူပါလ်က္အခ်ိဳ ့မွာ ရုပ္ဆိုးျပီး ၆။ အခ်ိဳ ့မွာ အဆင္းလွပါသနည္း။

ျမတ္ဗုဒၶအေျဖ ၅။ အခ်ိဳ႕မွာ ႐ုပ္ဆိုးရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ အလြန္ေဒါသၾကီး၏။အနည္းငယ္ေသာ စကားကို ေျပာလွ်င္လည္း သူတစ္ပါးကို ေစာ္ကားပုတ္ခတ္၍ ေျပာေလ့႐ွိသည္။ ထိုသူတို႔ေသေသာအခါ ငရဲသို႔ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလွ်င္လည္း မ်က္ႏွာပုပ္သိုးႏွင့္ အ႐ုပ္ဆိုးတတ္ေလသည္။

၆။ အခ်ိဳ႕မွာ အဆင္းလွရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ ေဒါသမထြက္၊ သူတစ္ပါးကို အျပစ္ေျပာေလ့မ႐ွိ၊ စိတ္ထားႏူးညံ့ သိမ္ေမြ႕သူမ်ား ျဖစ္သည္။ ထိုသူတို႔ ေသေသာအခါ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလွ်င ္လည္း ၾကည္လင္လွပေသာ ရုပ္အဆင္းအဂၤါႏွင့္ ေခ်ာေမာလွပၾကသည္။ .......................................... သုဘလုလင္အေမး

၇။ လူခ်င္းတူပါလ်က္အခ်ိဳ ့မွာ အေျခြအရံတန္ခိုး အာဏာ နည္းပါးျပီး ၈။ အခ်ိဳ ့မွာ အေျခြအရံတန္ခိုးအာဏာ ၾကီးမားရသနည္း။

ျမတ္ဗုဒၶ၏ အေျဖ

၇။ အခ်ိဳ႕မွာ အေျခြအရံ တန္ခိုးအာဏာ နည္းပါးရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ ဣသာ (ျငဴစူျခင္း) တရား အားၾကီးၾကသည္။ ထိုသူတို႔ေသသာအခါ ငရဲသို႔ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလွ်င္လည္း အေျခြအရံ တန္ခိုးအာဏာ နည္းပါးရေလသည္။ ဣသာ၏အဓိပၸါယ္ - သူတစ္ပါးတို႔သည္ကံ, ဉာဏ္, ၀ိရိယ အားေလ်ာ္စြာ စည္းစိမ္၊ ဥစၥာေပါမ်ားျခင္း၊ ရာထူးဂုဏ္သိမ္ ၾကီးမားျခင္း၊ ထင္႐ွားေက်ာ္ေစာ ျခင္း၊ တတ္သိ လိမၼာျခင္းတို႔ကို မနာလိုမႈ၊ မၾကည္ျဖဴႏို္င္မႈ၊ ေစာင္းေျမာင္းမႈ၊ ျငဴစူမႈ စသည္တို႔ကို ႏႈတ္ခမ္းစူ၍ ေျပာဆိုမႈမ်ားသည အတြင္းက ဣသာတရား၏ အစြမ္းပင္ျဖစ္သည္။

၈။ အခ်ိဳ႕မွာ အေျခြအရံ တန္ခိုးအာဏာ ၾကီးမားရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ ဣသာ (ျငဴစူျခင္း) တရား မ႐ွိ၏ၾကေပ။ ထိုသူတို႔ေသသာအခါ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလွ်င္လည္း အေျခြအရံတန္ခိုးအာဏာ မ်ားျပားရေလသည္။ .................................................. သုဘလုလင္အေမး ၉။ လူခ်င္းတူပါလ်က္အခ်ိဳ ့မွာ ဥစၥာမဲ့မြဲ ဆင္းရဲရျပီး ၁၀။ အခ်ိဳ ့မွာ ဥစၥပစၥည္းကံုလံု ၾကြယ္၀ရသနည္း။

ျမတ္ဗုဒၶ၏ အေျဖ

၉။ အခ်ိဳ႕မွာ ဥစၥာမဲ့မြဲ ဆင္းရဲရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ စြန္႔ၾကဲေပးကမ္း လွဴဒါန္းေလ့မ႐ွိ၊ မေစၧရ (၀န္တိုျခင္း) တရား အလြန္အားၾကီးၾက ကုန္၏။ ထိုသူတို႔ေသသာအခါ ငရဲသို႔ ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလွ်င္လည္း ဥစၥာမြဲလွ်က္ ဆင္းရဲၾကကုန္၏ ။ မေစၧရ၏ အဓိပၸါယ္ - မိမိ၌႐ွိေသာပစၥည္း၊ မိမိႏွင့္ဆိုင္ေသာ ပစၥည္းမ်ားကို သူတစ္ပါးတို႔ႏွင မပတ္သက္ မေပးကမ္းလိုမႈ၊ မလွဴဒါန္းလိုမႈ၊ မိမိ၏ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားကို သူတစ္ပါးရသြားမွာ စိုးရိမ္ျခင္းတို႔ိကို မေစၧရ ဟုေခၚသည္။

၁၀။ အခ်ိဳ႕မွာ ဥစၥာျပည့္စံု ကံုလံုၾကြယ္၀ျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ စြန္႔ၾကဲေပးကမ္း လွဴဒါန္းေလ့႐ွိျခင္း၊ မေစၧရ (၀န္တိုျခင္း) တရား မ႐ွိၾကကုန္။ ထိုသူတို႔ ေသသာအခါ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလွ်င္လည္း ဥစၥာျပည့္စံု ကံုလံုၾကြယ္၀ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုၾကကုန္၏။ ............................................................................

သုဘလုလင္အေမး ၁၁။ လူခ်င္းတူပါလ်က္အခ်ိဳ ့မွာ အမ်ိဳးယုတ္ရျပီး ၁၂။ အခ်ိဳ ့မွာ အမ်ိဳးျမတ္ရသနည္း။

ျမတ္ဗုဒၶ၏အေျဖ ၁၁။ အခ်ိဳ႕မွာ အမ်ိဳးယုတ္ရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ အလြန္မာနၾကီးၾကကုန္၏။ သူတစ္ပါးကိုအလြန္ အထင္အျမင္ ေသးၾကကုန္၏။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသာ အထင္ၾကီးၾကကုန္၏။ ႐ိုေသ ေလးစားထိုက္ေသာ သူတို႕ကို ႐ိုေသ ေလးစားရမွန္း မသိေပ။ ထိုသူတို႔ ေသသာအခါ ငရဲသို႔ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလွ်င္လည္း ေအာက္က်ေနာက္က်ျ ပီး ယုတ္ညံ့ေသာ အမ်ိဳးတြင္ ျဖစ္ရေလသည္။

၁၂။ အခ်ိဳ႕မွာ အမ်ိဳးျမတ္ရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ မာန္မာနမ႐ွိၾကကုန္။ သူတစ္ပါးကို အထင္အျမင္ေသးျခင္း မ႐ွိၾကကုန္။ ႐ိုေသေလးစားထိုက္ေသာ သူတို႕ကို ႐ိုေသေလးစားၾကကုန္၏။ ထိုသူတို႔ေသသာအခါ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ျပန္ ေရာက္လာလွ်င္လည္း ျမင့္ျမတ္ေသာအမ်ိဳးတြင္ ျဖစ္ရေလသည္။ ....................................................................... သုဘလုလင္အေမး ၁၃။ လူခ်င္းတူပါလ်က္အခ်ိဳ ့မွာ အသိဥာဏ္ပညာနည္းပါးျပီး ၁၄။ အခ်ိဳ ့မွာ အသိဥာဏ္ပညာၾကီးမားရသနည္း။

ျမတ္ဗုဒၶ၏ အေျဖ ၁၃။ အခ်ိဳ႕မွာ အသိပညာဉာဏ္ နည္းပါးရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ ပညာ႐ွိထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ကို၎၊ အျပစ္႐ွိမ႐ွိကိုလည္းေကာင္း၊ မိမိမွီ၀ဲထိုက္၊ မမွီ၀ဲထိုက္ေသာ အရာကိုလည္းေကာင္း၊ ေနာင္သံသရာ၀ယ္ အက်ိဳးေပး မေပးကို လည္းေကာင္း ေမးျမန္းေလ့ မ႐ွိ။ မိမိထင္ရာျမင္ရာ ျပဳလုပ္ျပီး ဒုစ႐ိုက္မ်ားျဖင ေသလြန္သည့္အခါ ငရဲ၌ ျဖစ္ရေလသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလွ်င္လည္း အသိပညာ ကင္းမဲ့ေသာ လူဖ်င္း၊ လူညံ့၊ လူအ၊ လူမို္က္ျဖစ္ရေလသည္။

၁၄။ အခ်ိဳ႕မွာ အသိပညာဉာဏ္ ၾကီးမားရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ ပညာ႐ွိထံခ်ဥ္းကပ္၍ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ကို၎၊ အျပစ္႐ွိမ႐ွိကိုလည္းေကာင္း၊ မိမိမွီ၀ဲထိုက္၊ မမွီ၀ဲထိုက္ေသာ အရာကိုလည္းေကာင္း ၊ ေနာင္သံသရာ၀ယ္ အက်ိဳးေပးမေပးကိုလည္း ေကာင္းေမးျမန္းေလ့႐ွိသည္။ မိမိထင္ရာျမင္ရာ မျပဳလုပ္ဘဲ သုစ႐ိုက္မ်ားျဖင့္ ေသလြန္သည့္အခါ နတ္ျပည္၌ ျဖစ္ရေလသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ျပန္ ေရာက္လာ လွ်င္လည္း အသိပညာဉာဏ္ၾကိးမ ားရေလသည္။

(ဥပရိပဏၰာသပါ႒ိေတာ္၊ ၀ိဘဂၤ၀ဂ္၊စူ႒ကမၼ ၀ိဘဂၤသုတ္)